Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Бондаренко Л. І. 
Білінгвальне навчання фізики при підготовці майбутніх фахівців у закладах вищої освіти / Л. І. Бондаренко, К. Г. Чорнобай // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 23-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_6
Розглянуто проблему вдосконалення фахової підготовки майбутніх фахівців за допомогою білінгвальних курсів із фізики. Аналіз існуючих першоджерел вітчизняних і зарубіжних дослідників свідчить, що білінгвальна модель навчання надає можливість сформувати професійні компетентності майбутнього фахівця для подальшої вдалої інтеграції зі світовою науковою спільнотою. Це повною мірою відповідає запитам сучасного ринку праці. Білінгвальне навчання фізики як в закладах загальної середньої освіти, так і закладах вищої освіти мають спільну низку проблем. Головною є відсутність відповідного методичного забезпечення у вигляді програм курсів, посібників і методичних рекомендацій щодо проведення різних типів занять. Зазначено, що у разі усунення браку таких матеріалів доречними будуть рекомендації запропоновані вітчизняними науковцями Гусаком А. та Ковальчук А. Розроблена методика буде ефективною під час навчання студентів, для яких фізика є профільним предметом. Зазвичай білінгвальне викладання дисциплін вводиться на старших курсах і в магістратурі, що надає можливість підвищити якість підготовки майбутніх фахівців. Щодо випадку, коли у закладах вищої освіти навчаються студенти-іноземці, для яких фізика не є профільною дисципліною, тоді можна скористатися методикою навчання фізики з залученням білінгвального методу, розробленою на кафедрі медичної і біологічної фізики Російського державного медичного університету (м. Москва). Основою цього методу виступають: педагог-білінгв, який вільно володіє англійською мовою і має високий рівень компетенції в галузі фізики і математики; мотивація тих хто навчається, які мають достатню базову мовну підготовку; білінгвальні навчальні посібники, що забезпечують адекватне розуміння сутності фізики студентами двома мовами. Посібник розроблено за принципом двомовних книг. Ця система навчання пройшла апробацію та показала свою ефективність, за словами автора, підвищивши рівень успішності іноземних студентів на 11,2 %. Така система з легкістю може адаптуватися й для українських закладів вищої освіти, але основною мовою буде виступати українська, а допоміжною - англійська. Існуюча на сьогодні низка вітчизняних англомовних посібників із загальної та теоретичної фізики, фізики твердого тіла, шкільного курсу фізики надає можливість з легкістю впроваджувати білінгвальний підхід у процес підготовки майбутніх фахівців.
  Повний текст PDF - 875.495 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бондаренко Л.
  • Чорнобай К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бондаренко Л. І. Білінгвальне навчання фізики при підготовці майбутніх фахівців у закладах вищої освіти / Л. І. Бондаренко, К. Г. Чорнобай // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 23-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського