Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Сакунова Г. В. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики через призму STEМ-освіти / Г. В. Сакунова, І. О. Мороз // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 285-289. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_56 Розглянуто особливості вивчення фізики в основній школі з урахуванням Концепції Нової української школи за умов STEM-освіти. Підготовка висококваліфікованої та компетентної особистості - один із пріоритетних напрямів у реформуванні сучасного освітнього простору України. STEM-освіта - міждисциплінарна галузь, що надає можливість здійснити інтегрувальний процес в освіті, зокрема в реформуванні Нової української школи, та розвивати креативну особистість, яка володіє прикладними знаннями, вміннями та навичками та застосовує їх у повсякденному житті. Реформа Нової української школи спрямована на розвиток та оволодіння учнями ключовими компетентностями, зокрема - інформаційно-цифровою (ІЦК). Процес навчання фізики за умов STEM-освіти здійснюється в контексті навчально-дослідницької та проектної діяльності, проведенні експериментів та дослідів, спостережень за фізичними явищами та процесами, обгрунтуванні фізичних теорій і закономірностей. Формування ІЦК учнів у процесі навчання фізики є важливою складовою для розвитку сучасної інноваційної особистості. Введення цієї компетентності на уроках фізики за умов STEM-освіти відбувається під час викладу навчального матеріалу вчителем і самостійної обробки й аналізу інформації учнем з використанням сучасних і традиційних засобів навчання: конструкторів, моделей, лабораторних приладів, електронних пристроїв, віртуальних інтернет-ресурсів тощо. Розкрито зміст поняття, структурні елементи й ефективні засоби формування ІЦК на уроках фізики та позакласних заняттях, зокрема - дослідно-проектна діяльність. Наведено приклади проектів-дослідів ("Визначення швидкості руху тіл різної форми", "Визначення густини речовини") з використанням традиційних та інноваційних засобів навчання. Розглянуто важливість застосування традиційного лабораторного обладнання та віртуальних навчальних лабораторій ("Рух шайби по похилій площині") на уроках фізики на прикладі вивчення розділу "Механічний рух" у 7 класі. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Сакунова Г. В. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики через призму STEМ-освіти / Г. В. Сакунова, І. О. Мороз // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 285-289. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_56.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |