Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Герасімова Т. Ю. 
Методи формування навчально-пізнавальної компетентності учнів на уроках фізики / Т. Ю. Герасімова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 167-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_32
Сучасні світові умови розвитку освіти свідчать про введення нової освітньої парадигми, яка на відміну від традиційного навчання пропонує інноваційну, орієнтовану на кінцевий результат програму навчання. Мова йде про набуття учнями ключових компетентностей, які в майбутньому визначатимуть перспективу їх подальшого становлення. Однією з основних проблем, що привертають увагу вчених і фахівців в області психології та педагогіки, є розвиток навчальної та пізнавальної компетентності (НПК) у розвитку особистості, яка формується в процесі навчання і розвивається в результаті спільної роботи всіх людей. Найбільш важливим є відносини між учителем і учнем, а це значить, що розвиток НПК учнів пов'язано з підготовкою вчителів. Фізика як навчальна дисципліна зазвичай мало користується популярністю у школярів, але саме вона несе потужне інформативне навантаження. Тому вчитель повинен активно впроваджувати в навчальний процес методи та прийоми, які будуть постійно підвищувати цікавість учнів, підтримувати інтерес та їх активність не просто на одному уроці, а протягом вивчення всієї теми, всього курсу фізики. Розглянуто НПК, зокрема методи формування НПК в учнів на уроках фізики. Запропоновано методи, які будуть постійно підвищувати цікавість і допитливість до уроку: експеримент, казки та билини, завдання на основі літературних сюжетів, уроки творчого розвитку, проблемні питання, проблемні завдання, нестандартні уроки (урок-змагання, урок-подорож, усний журнал, урок-лекцію, урок-гру та інші), творчі домашні завдання, мікро бесіди, уроки-семінари, прислів'я, загадки, позакласна робота (проекти, тематичні вечори, тижні фізики, участь у гуртках, КВК, та інші), олімпіади, та стислоо проаналізовано кожен з них. Зроблено висновки, де узагальнено основні положення формуванню НПК на уроках фізики основної школи.
  Повний текст PDF - 892.692 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Герасімова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Герасімова Т. Ю. Методи формування навчально-пізнавальної компетентності учнів на уроках фізики / Т. Ю. Герасімова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 167-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_32.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського