Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Літвінова М. Б. 
Створення навчального посібника для адаптивного навчання фізики у закладах вищої технічної освіти / М. Б. Літвінова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 78-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_14
Наведено методичні засади створення та використання навчального посібника для проведення практичних занять із фізики у вищих закладах освіти. Виявлено адаптивні методичні можливості впровадження нової схеми рішення задач. Ця схема диверсифікує форми проведення практичних занять і враховує особливості сучасного мислення молоді. Посібник надає можливість створювати індивідуальний стиль навчання як для студентів певної спеціальності в цілому, так і для кожного студента особисто. Традиційно в процесі розв'язку задач реалізуються навчальна і контрольна функції. При створенні умов для їх забезпечення у ході розробки навчального посібника задіяні наступні підходи. По-перше, використовується диференційний профільний підхід до навчання, тобто адаптивний підхід, що передбачає врахування фахових потреб студентів. Він базується на відборі саме того навчального матеріалу, який є необхідним для студентів для подальшого навчання за фахом. Таким чином, у посібник увійшли задачі, які відповідають розділам фізики, що є найбільш актуальними для подальшого вивчення спецкурсів студентами інженерно-технічних спеціальностей. По-друге використовується предметно-інформаційний підхід до розв'язування задач за наданою загальною схемою. Для цього для всіх обраних задач надано розв'язок у найбільш загальному вигляді. На його основі кожний студент вирішує власну задачу за "прямим" або "зворотнім" ходом рішення та за власними числовими даними. Запропонований формат посібника надає можливість студенту розв'язувати задачу у власному темпі, незалежно від швидкості розв'язування оточуючих студентів. Навчальний посібник вирішує наступні завдання: мінімізується кількість обов'язкових завдань шляхом виділення саме тих, що відповідають професійним потребам певних спеціальностей; створюються адаптивні умови для урізноманітнення форми проведення практичних занять; скорочується час консультування студента з боку педагога через існування загального рішення для всіх задач. Наведено дані педагогічного експерименту, які свідчать про ефективність впровадження навчального посібника. Встановлено, що при його використанні відбувається покращання навичок студентів із розв'язування задач з фізики. Такий посібник є необхідними для підготовки з фізики майбутніх інженерів і забезпечує подальше ефективне засвоєння профільних дисциплін за обраною спеціальністю.
  Повний текст PDF - 1.009 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Літвінова М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Літвінова М. Б. Створення навчального посібника для адаптивного навчання фізики у закладах вищої технічної освіти / М. Б. Літвінова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 78-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Літвінова Марина Борисівна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського