Наукова періодика України Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"


Жуковська О. А. 
Моделювання обсягу продукції для задоволення попиту за допомогою динамічної моделі частки ринку та інтервальної моделі розміру ринку / О. А. Жуковська, П. А. Скляр // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2018. - № 15. - С. 584-593. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2018_15_66
Розглянуто математичну модель аналізу і прогнозування ринкової частки підприємства, модель інтервальної оцінки розміру ринку та обсягу продукції, який би задовольняв існуючий та прогнозний попит з урахуванням функції корисності продукту та виду конкурентної взаємодії. Проаналізована модель залежності динаміки частки ринку від зміни із часом корисності продукту підприємствата продуктів її головних конкурентів. Для визначення обсягу продукції підприємства розглянута імовірнісна модель визначення розміру ринку та здійснений перехід до інтервальної моделі, яка дозволяє врахувати коливальний характер цін. Показано, що розглянута модель дозволяє дослідити динаміку розвитку та проаналізувати стратегії поведінки підприємствана ринку. Крім цього, доведено на історичних даних, що модель дає достатньо точні результати та прийнятне відхилення. У результаті на основі запропонованої моделі визначені межі, у яких буде коливатися розмір ринку та проаналізована динаміка розвитку підприємства та його конкурентів. Важливо зазначити, що розглянуті дані враховують можливі коливання ціни у визначеному інтервалі, а також можливу зміну конкурентних позиції на ринку. На основі даних динаміки частки ринку та загального розміру ринку побудований інтервал для визначення обсягу продукції, який би задовольняв попит на товар компаній. Визначний прогнозний обсяг продукції, який потрібно поставляти на ринок кожне із підприємств для задоволення попиту. Для розглянутого сценарію були сформовані припущення щодоподальшої стратегії поведінки компанії для збереження, а також посилення своїх конкурентних позицій на ринку. Отже, показано, як на основі динамічної моделі частки ринку та моделі інтервального розрахунку розміру ринку з урахуванням коливального характеру цін та можливої зміни конкурентних позиції, підприємство може визначити напрям своєї товарної та маркетингової політики, оперуючи функцією корисності продукту, часткою ринку та інтервальною оцінкою розміру ринку.
  Повний текст PDF - 1.004 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Жуковська О.
  • Скляр П.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Жуковська О. А. Моделювання обсягу продукції для задоволення попиту за допомогою динамічної моделі частки ринку та інтервальної моделі розміру ринку / О. А. Жуковська, П. А. Скляр // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". - 2018. - № 15. - С. 584-593. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2018_15_66.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського