Наукова періодика України Економічний вісник Донбасу


Стеблюк Н. Ф. 
Дослідження поведінки споживачів на ринку освітніх послуг / Н. Ф. Стеблюк, Є. В. Копєйкіна // Економічний вісник Донбасу. - 2019. - № 3. - С. 109-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2019_3_15
Визначення споживчих потреб та інтересів - головне завдання вищих навчальних закладів в умовах конкурентної боротьби. Розуміння поведінки потенційних та реальних здобувачів освіти допоможе закладу не тільки пристосуватися до неї, а й формувати її. Дослідження споживчих потреб на ринку освітніх послуг доцільно здійснювати з використанням маркетингових методів. Розглянуто маркетинговий інструментарій визначення ставлення споживача до закладу вищої освіти та наукової оцінки рівня задоволеності/незадоволеності. Запропоновано використання модифікованої моделі "ідеальної точки" для знаходження ставлення споживача до вищого навчального закладу та прийняття рішення про вступ. Проведені розрахунки дозволяють визначити ставлення майбутнього студента до певного закладу вищої освіти з урахуванням його очікувань. Для дослідження задоволеності/незадоволеності споживачів освітніх послуг наведено матрицю "ефективність/важливість", побудовану на основі опитування та оцінки задоволеності та важливості конкретних характеристик. Для формування інформаційно-аналітичної основи з метою підвищення якості освітніх послуг у роботі наведено узгодження пріоритетів держави, ринку праці та споживачів з перспективою на майбутнє. Запропоновано модель поведінки споживача відображає процес прийняття ним рішення від усвідомлення потреби до реакції на освітні послуги. Проходячи кожну зі стадій, споживач змінює свої ролі, перетворюючись із абітурієнта на студента, зі студента на випускника вищого навчального закладу. Формування моделі поведінки споживача на ринку освітніх послуг дозволяє організувати ефективне управління маркетинговою діяльністю у ВНЗ та не тільки сприяти задоволенню потреб споживачів, а й формувати попит на ринку.
  Повний текст PDF - 374.087 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стеблюк Н.
  • Копєйкіна Є.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стеблюк Н. Ф. Дослідження поведінки споживачів на ринку освітніх послуг / Н. Ф. Стеблюк, Є. В. Копєйкіна // Економічний вісник Донбасу. - 2019. - № 3. - С. 109-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvd_2019_3_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стеблюк Наталія Федорівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського