Наукова періодика України Директор школи, ліцею, гімназії


Куліненко Л. 
Гуманістична спрямованість діяльності вчителя / Л. Куліненко // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 72-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_12
Розглянуто гуманістичну спрямованість діяльності вчителя як необхідний елемент його педагогічної майстерності. Зосереджено увагу на формуванні суб’єкт-суб’єктних відносинах між учителем і учнем, які в навчально-виховному процесі передбачають: наявність високого рівня поваги педагога до духовного світу вихованця, визнання його вільної суб’єктної волі, право на власну думку і вибір поведінки, інтерес до внутрішнього світу дитини, співпереживання її успіху чи невдачі, емпатію до неї, сприйняття індивідуальності учня як цінності зі всіма тільки їй притаманними якостями і можливостями. Виокремлено умови, які зумовлюють суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя й учня у творчому процесі. Розкрито точку зору вчених на гуманістичну спрямованість вчителя. Зокрема, висвітлено питання про діалогічність навчального процесу як дійсної „одиниці” гуманістичної позиції, „олюднення знання”, яке передбачає наявність у педагога системи загальних та професійних знань, психологічної культури. Зазначено, що учителеві сучасної школи необхідно вміти ідентифікувати себе з дитиною, з дитячим колективом, урівноважувати взаємозв’язок дорослого і дитячого світоглядів.Рассмотрена гуманистическая направленность деятельности учителя как необходимый элемент его педагогического мастерства. Сосредоточено внимание на формировании субъект-субъектных отношений между учителем и учеником, которые в учебно-воспитательном процессе предусматривают: наличие высокого уровня уважения педагога к духовному миру воспитанника, признание его свободной субъектной свободы, право на собственное мнение и выбор поведения, интерес к внутреннему миру ребенка, сопереживание его успеха или неудачи, эмпатию к нему, восприятие индивидуальности ученика как ценности со всеми только ему присущими качествами и возможностями. Выделены условия, обусловливающие субъект-субъектные отношения учителя и ученика в творческом процессе. Раскрыта точка зрения ученых на гуманистическую направленность учителя. В частности, освещены вопросы диалогичности учебного процесса как настоящей „единицы” гуманистической позиции, „очеловечивание знания”, которое предполагает наличие у педагога системы общих и профессиональных знаний, психологической культуры. Отмечено, что учителю современной школы необходимо уметь идентифицировать себя с ребенком, с детским коллективом, уравновешивать взаимосвязь взрослого и детского мировоззрения.The aspect of humanistic orientation of teacher’s activity which is considered to be an indispensable component of his pedagogical skill is described in the article.
  Повний текст PDF - 363.039 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Куліненко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Куліненко Л. Гуманістична спрямованість діяльності вчителя / Л. Куліненко // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 72-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Куліненко Лілія Борисівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського