Наукова періодика України Директор школи, ліцею, гімназії


Ковальська А. 
Дослідницька діяльність ліцеїстів як засіб активізації пізнавальної самостійності в умовах профільного навчання / А. Ковальська, Л. Слободянюк // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_11
Розглянуто проблему залучення учнівської молоді до наукової діяльності з метою активізації пізнавальної самостійності за умов профільного навчання в Обласному гуманітарному ліцеї при Барському гуманітарно-педагогічному коледжі ім. М. Грушевського. На підставі практичного досвіду роботи ліцейського наукового учнівського товариства „Перспектива” розкрито своєрідність організації навчальної дослідницької діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі. Окреслено головні умови та принципи ефективної організації роботи означеного товариства. Зосереджено увагу на основних завданнях спецкурсу „Основи наукових досліджень”, введеного в навчальний план для забезпечення атмосфери наукового пошуку в ліцеї. Виокремлено різноманітні форми роботи в навчальному закладі (лекторії, екскурсії, гуртки, клуби, творчі студії за інтересами тощо), які сприяють освітньо-професійному та науковому зростанню учнів. Констатовано, що науково-дослідницька робота учнів за умов профільної школи формує в них системно-інформаційний підхід до вивчення навколишнього світу, посилює ступінь їх пізнавальної самостійності, поглиблює рівень знань з окремих навчальних предметів, сприяє розвиткові розумових здібностей.Рассмотрена проблема привлечения молодежи к научной деятельности с целью активизации познавательной самостоятельности в условиях профильного обучения в Областном гуманитарном лицее при Барском гуманитарно-педагогическом колледже им. М. Грушевского. С опорой на практический опыт работы лицейского научного ученического общества „Перспектива” раскрыто своеобразие организации учебной исследовательской деятельности в учебном заведении. Определены главные условия и принципы эффективной организации работы указанного общества. Сосредоточено внимание на основных задачах спецкурса „Основы научных исследований”, введенного в учебный план для обеспечения атмосферы научного поиска в лицее. Выделены различные формы работы в учебном заведении (лектории, экскурсии, кружки, клубы, творческие студии по интересам и т.д.), которые способствуют образовательно-профессиональному и научному росту учащихся. Констатировано, что научно-исследовательская работа учащихся в условиях профильной школы формирует у них системно-информационный подход к изучению окружающего мира, усиливает степень их познавательной самостоятельности, углубляет уровень знаний по отдельным учебным предметам, способствует развитию умственных способностей.The problem of drawing students’ youth to the scientific activity for stimulating the perceptional independence in the conditions of subject-oriented instruction is described. The research is based on the Regional Humanitarian Lyceum affiliated to the Bar Humanitarian Pedagogical College. Specifics of organizing scientific research activity in general secondary education based on practical experience of Lyceum students’ society „Perspective” is revealed.
  Повний текст PDF - 404.503 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ковальська А.
  • Слободянюк Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ковальська А. Дослідницька діяльність ліцеїстів як засіб активізації пізнавальної самостійності в умовах профільного навчання / А. Ковальська, Л. Слободянюк // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського