Наукова періодика України Директор школи, ліцею, гімназії


Хілінська Л. 
Життя та його сенс у рецепції сучасних старшокласників. З досвіду науково-дослідницької роботи зі світової літератури / Л. Хілінська // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 59-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_10
Проаналізовано досвід організації та проведення науково-дослідницької роботи зі світової літератури в Обласному гуманітарному ліцеї для обдарованих дітей із сільської місцевості при Барському гуманітарно-педагогічному коледжі ім. М. Грушевського. Зазначено, що науково-дослідницька робота зі світової літератури базується, перш за все, на інтерпретації художнього твору, тобто такій дослідницькій діяльності, яка пов’язана з тлумаченням змістової, смислової складової літературного твору на різних його структурних рівнях через співвіднесення з цілісністю вищого порядку. Окреслено предмети інтерпретації та рівні означеної науково-дослідницької діяльності. Зазначено, що метою науково-дослідницької роботи зі світової літератури є виявлення у читачів-старшокласників на основі сприйняття художньої реальності літературно-філософських творів елементарної рефлексії, яка аналізує знання автора твору про життя, вчинки героїв тощо, та рефлексії, у якій той же читач-старшокласник усвідомлює власні думки і переживання щодо прочитаного, пізнаного про життя. Висвітлено діяльність наукового ліцейського товариства „Перспектива”, в рамках якого функціонує науково-дослідницька лабораторія читацької рецепції проблем сенсу життя в літературно-філософських творах світової літератури. Виокремлено роботи старшокласників, що конкретизують ключову проблему лабораторії, та отримали відзнаки на ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України зі світової літератури. Констатовано, що в процесі науково-дослідницької роботи зі світової літератури відбувається підвищення пізнавальної активності особистості, спонукання до творчості, виховання життєвої та соціальної компетенції молодої людини, пізнання життя та пошук сенсу власного буття.Проанализирован опыт организации и проведения научно-исследовательской работы по зарубежной литературе в Областном гуманитарном лицее для одаренных детей из сельской местности при Барском гуманитарно-педагогическом колледже им. М. Грушевского. Отмечено, что научно-исследовательская работа по зарубежной литературе базируется, прежде всего, на интерпретации художественного произведения, то есть исследовательской деятельности, связанной с толкованием содержательной, смысловой составной литературного произведения на разных его структурных уровнях через соотношение с целостностью высшего порядка. Определены предметы интерпретации и уровни указанной научно-исследовательской деятельности. Отмечено, что цель научно-исследовательской работы по зарубежной литературе - выявление у читателей-старшеклассников на основе восприятия художественной реальности литературно-философских произведений элементарной рефлексии, которая анализирует знания автора произведения о жизни, поступки героев и т.д., и рефлексии, в которой тот же читатель-старшеклассник осознает собственные мысли и переживания по поводу прочитанного, познанного о жизни. Освещена деятельность научного лицейского общества „Перспектива”, в рамках которого функционирует научно-исследовательская лаборатория читательской рецепции проблем смысла жизни в литературно-философских произведениях мировой литературы. Выделены работы старшеклассников, конкретизирующие ключевую проблему лаборатории и получившие награды на III этапе Всеукраинского конкурса-защиты научно-исследовательских работ учеников-членов МАН Украины по зарубежной литературе. Констатировано, что в процессе научно-исследовательской работы по зарубежной литературе происходит повышение познавательной активности личности, побуждение к творчеству, воспитание жизненной и социальной компетенции молодого человека, познания жизни и поиск смысла собственного бытия.The experience of organization and implementation of the research activity on the World Literature classes is analyzed. The research is based on data from the Regional Humanitarian Lyceum for Talented Youth from the rural areas. (The lyceum is a part of the Humanitarian Pedagogical College of Bar named after M. Hrushevsky). The problem of life and its sense in the literary and philosophic work of world literature in the perception of modern senior high school students are revealed as well.
  Повний текст PDF - 508.692 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Хілінська Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Хілінська Л. Життя та його сенс у рецепції сучасних старшокласників. З досвіду науково-дослідницької роботи зі світової літератури / Л. Хілінська // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 59-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_1_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського