Наукова періодика України Бізнес Інформ


Житар М. О. 
Франчайзинг як форма ведення бізнесу в Україні / М. О. Житар, О. В. Ленкевич // Бізнес Інформ. - 2019. - № 9. - С. 293-298. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2019_9_43
Досліджено особливості франчайзингу як форми ведення бізнесу в Україні. Наведено підходи наукової спільноти, франчайзингових об'єднань у різних країнах та українського законодавства до визначення франчайзингу. На основі аналізу різних підходів сформовано основні категорії визначень. Досліджено неоднозначність співвідношення визначень "франчайзингу" та "комерційної концесії", яке надається українським законодавством. На основі аналізу визначень виокремлено проблему термінологічної плутанини через відсутність відповідних галузевих нормативно-правових актів, які б наводили терміни, що призводить до незахищеності учасників франчайзингових відносин з боку українського законодавства. Визначено позитивні та негативні сторони франчайзингової моделі ведення бізнесу з боку франчайзера та франчайзі. Аналізуючи історичні етапи розвитку франчайзингу в Україні, розглянуто особливості появи перших франчайзингових точок у країні та пов'язані з цим сучасні тенденції розвитку франчайзингу. На основі проведеного аналізу зроблено висновки щодо особливостей розвитку франчайзингу в Україні, виокремлено ключові моменти розвитку цього ринку: спад кількості франчайзингових точок унаслідок кризових явищ у 2008 - 2014 рр.; якісні зміни на ринку у 2016 - 2017 рр. Виокремлено проблеми, що стримують розвиток франчайзингової форми ведення бізнесу в Україні, та зазначено можливі шляхи їх вирішення. Зроблено акцент на необхідності розвитку відповідної інфраструктури для інформаційної підтримки розвитку франчайзингу, розробки програм підтримки державою розвитку малого бізнесу за схемою франчайзингу, спрощення отримання кредитних коштів для малого бізнесу.
  Повний текст PDF - 406.381 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Житар М.
  • Ленкевич О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Житар М. О. Франчайзинг як форма ведення бізнесу в Україні / М. О. Житар, О. В. Ленкевич // Бізнес Інформ. - 2019. - № 9. - С. 293-298. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2019_9_43.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Житар Максим Олегович (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського