Наукова періодика України Бізнес Інформ


Ковтун Т. Д. 
Сучасний стан і перспективи розвитку міжнародної торгівлі товарами / Т. Д. Ковтун, В. А. Магалова // Бізнес Інформ. - 2018. - № 3. - С. 101-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_3_16
Мета роботи - аналіз сучасного стану та визначення перспектив розвитку міжнародної торгівлі товарами. Охарактеризовано динаміку міжнародної торгівлі товарами та розкрито причини її уповільнення. Значну увагу приділено аналізу товарної та географічної структури міжнародної торгівлі товарами. На основі проведеного дослідження розкрито новітні тенденції та особливості розвитку міжнародної торгівлі товарами в сучасних умовах. Зокрема, авторами розглянуто тенденцію зростання впливу нетарифних бар'єрів на динаміку міжнародного товарного обміну. На основі розрахунку експортної квоти як показника інтенсивності зовнішньої торгівлі товарами зроблено висновки щодо ступеня відкритості національних економік у сучасних умовах. Зазначено, що найближчими роками прогнозується зростання фізичних і вартісних обсягів світового товарного експорту в умовах збільшення світових цін на сировинну продукцію. Встановлено, що, найбільш імовірно, подальший розвиток міжнародної торгівлі товарами відбуватиметься в умовах поглиблення торговельної інтеграції на мегарегіональному рівні. Прогнозовано також збільшення кількості учасників міжнародної торгівлі товарами в умовах подальшого поширення електронної комерції у країнах, що розвиваються.Проаналізовано сучасний стан та визначено перспективи розвитку світового та вітчизняного ринків електронної комерції. Наведено динаміку зростання населення планети разом із розвитком світового Інтернет-покриття протягом 1999 - 2018 рр. Також проаналізовано динаміку питомої ваги електронної торгівлі у складі світової торгівлі. У роботі наведено перелік країн, що є лідерами на світовому ринку електронної комерції. Висвітлено динаміку обсягів продажів у сегментах B2C та B2B на світовому ринку електронної комерції протягом 2014 - 2019 рр. і подано прогнозні дані. Розглянуто динаміку питомої ваги користувачів Інтернету у загальній чисельності населення України. Подано аналітичні показники розвитку вітчизняного ринку електронної комерції в сегментах B2C та B2B. Охарактеризовано найбільші українські маркетплейси та визначено їх місце на вітчизняному ринку електронної комерції. Проаналізовано найпопулярніші групи товарів, яким віддають перевагу українські онлайн-споживачі. Узагальнено світовий і вітчизняний досвід впровадження онлайн-порталів із надання електронних послуг. Висвітлено провідні новітні тенденції та визначено перспективи розвитку світового ринку електронної комерції. Зазначено, що в електронній комерції більш активно використовуватимуться соціальні мережі, технології голосової комерції, доповненої реальності та візуальної комерції, ігрові елементи, онлайн-помічники тощо. В результаті проведеного дослідження зроблено висновок, що на сьогодні світовий та вітчизняний ринки електронної комерції нарощують свої обсяги та завойовують лояльність все більшої кількості споживачів. При цьому ключовим фактором розвитку електронної комерції стає диверсифікація технологій та інструментів в онлайн-комунікації.
  Повний текст PDF - 497.684 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ковтун Т.
  • Магалова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ковтун Т. Д. Сучасний стан і перспективи розвитку міжнародної торгівлі товарами / Т. Д. Ковтун, В. А. Магалова // Бізнес Інформ. - 2018. - № 3. - С. 101-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_3_16.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського