Наукова періодика України Авіаційно-космічна техніка і технологія


Коновалов Д. В. 
Застосування газодинамічного охолодження в системах рециркуляції відхідних газів суднових дизелів / Д. В. Коновалов // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 7. - С. 81–86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_7_13
Існує цілий ряд способів і методів зниження викидів шкідливих газів на сучасних суднах. Одним з найбільш ефективних способів зниження викидів оксидів NOx і SOх є використання рециркуляції відхідних газів (EGR-технологія). Недоліком системи рециркуляції відхідних газів є збільшення протитиску через додаткові втрати тиску в скрубері та теплообміннику-охолоджувачі, що впливає на погіршення паливної економічності двигуна. В представленій роботі проаналізовано ефективність застосування струминного апарату - аеротермопресора в схемі з рециркуляцією відхідних газів для суднового малообертового двотактного двигуна. Встановлення аеротермопресора пропонується перед скрубером, що дозволяє зменшити його теплове навантаження. Підвищення тиску в аеротермопресорі на 0,2 - 0,4 x 10<^>5 Па (6 - 12 %) дозволяє зменшити протитиск в системі газовихлопу, а відтак, і зменшити навантаження на вентилятор системи рециркуляції відхідних газів, причому в холодній зоні при навантаженні на двигун вище 75 % застосування вентилятора не потрібно, що додатково дозволяє зменшити питому витрату палива. Уприскування слід здійснювати кількістю води понад необхідну для випаровування (не менш як 10 %). Таке рішення необхідно для забезпечення більшого ефекту від підвищення тиску в результаті термогазодинамічної компресії (за рахунок зменшення втрат на тертя), з одного боку, і для забезпечення умов до вприскування рідини в скрубері. Запропоноване схемно-конструктивне рішення дозволяє при високій екологічності застосування існуючої системи рециркуляції відхідних газів забезпечити певне зменшення питомої витрати палива. Визначено, що зменшення питомої витрати палива двигуном при застосуванні аеротермопресора складає ge = 2,5 - 3,0 г/(кВт-год) (1,5 - 1,7 %).
  Повний текст PDF - 535.179 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коновалов Д.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коновалов Д. В. Застосування газодинамічного охолодження в системах рециркуляції відхідних газів суднових дизелів / Д. В. Коновалов // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 7. - С. 81–86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_7_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коновалов Дмитро Вікторович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського