Наукова періодика України Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил


Сорока М. Ю. 
Моделі та методи побудови мультиагентних адаптивних навчальних систем (тренажерів) / М. Ю. Сорока, Н. А. Сало, В. В. Калачова // Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. - 2019. - № 3. - С. 79-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2019_3_12
Проведено аналіз моделей та методів побудови мультиагентних адаптивних тренажерних систем для адаптивних навчальних систем. На підставі аналізу літературних джерел з'ясовано, що побудова адаптивних тренажерних систем для диспетчерів управління повітряним рухом на сьогоднішній час є одним з найважливішим напрямком автоматизації процесу навчання. На сьогоднішній день формуються нові принципи побудови адаптивних тренажерних систем, які враховують індивідуальний підхід в навчанні та реалізують так звану індивідуальну стратегію навчання. Однак актуальними науковими завданнями є розробка інтелектуальної системи підтримки процесу навчання (формування та корегування завдань, бібліотеки допомоги, баз знань результатів, експертизи та оцінки дій навчаємих). На сьогоднішній час не існує універсальних методів корекції навчань та верифікації процесів, які реалізуються в адаптивних тренажерних системах. Не існує також єдиних підходів до структури інтелектуальних систем підтримки навчання. Можливим напрямком рішення даних наукових завдань є застосуванням моделей та методів мультиагентних систем. За результатами дослідження визначено, що емпіричний характер досліджень в сфері підвищення ефективності навчання диспетчерів управління повітряним рухом із застосуванням адаптивних навчальних систем (тренажерів) свідчить про перспективність застосування моделей і методів штучного інтелекту. Застосування мультиагентного підходу необхідно для адаптації системи під знання та навички особи, яка навчається, та формування індивідуальної стратегії навчання. Запропонований метод логічного виводу грунтується на прецедентах та дозволяє вирішити завдання класифікації та прийняття відповідного до прецеденту рішення. Напрямками подальших досліджень є розробка методів синтезу інтелектуальних навчальних систем (тренажерів) для диспетчерів управління повітряним рухом з закладеними механізмами генерування програм навчання на основі адекватних моделей предметної області.
  Повний текст PDF - 1.188 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сорока М.
  • Сало Н.
  • Калачова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сорока М. Ю. Моделі та методи побудови мультиагентних адаптивних навчальних систем (тренажерів) / М. Ю. Сорока, Н. А. Сало, В. В. Калачова // Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. - 2019. - № 3. - С. 79-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2019_3_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського