Наукова періодика України Proceedings of the National aviation university


Zaporozhets O. 
Modelling and Measurement of Nox Concentration in Plume from Aircraft Engine under Operation Conditions at the Aerodrome Area / O. Zaporozhets, K. Synylo // Proceedings of the National aviation university. - 2016. - № 2. - С. 52-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_2016_2_9
Забруднення повітря аеропортів є актуальною проблемою через зростання обсягів авіаційних перевезень щорічно на 5 %, а також у зв'язку із дедалі більшим наближенням житлових районів до аеропортів (зокрема для таких аеропортів України, як Київ ("Жуляни"), Львів, Одеса, Харків, Донецьк, Запоріжжя. Аналіз результатів інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин (ЗР) у головних аеропортах Європи та України вказує на домінантність викидів ЗР від авіаційних двигунів (АД) у зоні аеропорту. Для успішного розв'язання зазначеної екологічної проблеми необхідно організувати контроль емісії ЗР від АД налагодженням системи інструментального моніторингу та розрахункових моделей забруднення повітря в межах та на прилеглих територіях аеропорту. Вимірювання NOx концентрацій у струмені газів від авіадвигунів виконано на базі хемілюмінесцентного методу за реальних експлуатаційних умов (руління, приземлення, розбіг уздовж злітно-посадкової смуги та зліт повітряного судна) у межах міжнародного аеропорту "Бориспіль". Розрахунок Nox концентрацій виконано за комплексною моделлю PolEmiCa з урахуванням процесів переносу та розбавлення домішок ЗР струменем газів від АД та вихровою пеленою від крила повітряного судна. Представлено результати вдосконалення комплексної моделі PolEmiCa за рахунок урахування впливу параметрів струменя (висота спливання, дисперсія меж та далекобійність), земної поверхні та вихрової пелени від крила на процеси переносу та розбавлення домішок забруднюючих речовин у викидах авіадвигунів. Наведено результати перевірки достовірності вдосконаленої комплексної моделі PolEmiCa на підставі результатів експериментального дослідження в межах міжнародного аеропорту "Бориспіль". Запропонований комбінований підхід інструментального моніторингу з розрахунковими моделями забезпечує точніше виявлення та визначення складової емісії АД у локальному та регіональному забрудненні атмосферного повітря у межах та на околиці аеропорту. Розрахункові моделі надають обгрунтування для схеми розміщення станцій інструментального моніторингу з метою виявлення максимальної концентрації, яка формується в струмені від кожного АД досліджуваного повітряного судна.Розв'язано завдання щодо удосконалення моделі забруднення атмосферного повітря внаслідок експлуатації повітряних суден у зоні аеропорту (комплексна модель PolEmiCa) на основі розробленої моделі струменя газів від авіадвигуна поблизу поверхні аеродрому. Представлено результати перевірки достовірності вдосконаленої комплексної моделі PolEmiCa на базі результатів експериментальних досліджень в межах міжнародних аеропортів "Афіни" та "Бориспіль".
  Повний текст PDF - 1.366 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Zaporozhets O.
  • Synylo K.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Zaporozhets O. Modelling and Measurement of Nox Concentration in Plume from Aircraft Engine under Operation Conditions at the Aerodrome Area / O. Zaporozhets, K. Synylo // Proceedings of the National aviation university. - 2016. - № 2. - С. 52-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_2016_2_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського