Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Raskin L. 
Development of a model of the service system of batch arrivals in the passengers flow of public transport / L. Raskin, O. Sira, O. Palant, Ye. Vodovozov // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 5(3). - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_5%283%29__6
Запропоновано математичну модель системи масового обслуговування потоку пасажирів міського громадського транспорту. Отримана модель відрізняється від канонічних моделей теорії масового обслуговування врахуванням принципових особливостей реальних систем. По-перше, процес обслуговування розбитий на наступні один за одним різні сеанси обслуговування. По-друге, заявки на вході та виході системи є груповими. По-третє, інтенсивності вхідного потоку в різних сеансах обслуговування є різними. По-четверте, закони розподілу числа вимог у групових заявках для різних сеансів є різними. По-п'яте, закони розподілу числа заявок у групах на вході системи та виході з неї також є різними. Розроблено критерій ефективності системи обслуговування. Критерій заснований на розрахунку розподілу ймовірностей станів системи обслуговування на вході системи та аналогічного розподілу на виході системи. Ці розподіли визначаються незалежно для кожного сеансу обслуговування, на які розбивається весь цикл обслуговування. Числове значення критерію задається відношенням середнього числа відмов в обслуговуванні до середнього числа вимог у сумарному входить потоці за весь цикл обслуговування. Його можна використовувати для оцінки ефективності системи обслуговування на будь-якому обраному часовому інтервалі протягом доби, т. я. значення запропонованого критерію залежить від довжини інтервалу між сеансами, яка визначається числом транспортних засобів на маршруті. Отримані моделі адекватно відображають процес функціонування системи, що надає можливість прогнозувати безліч різних ситуацій та оцінювати наслідки запропонованих рішень. У цьому випадку виникає можливість прогнозування транспортної забезпеченості населення та визначення кількісних значень ефективності функціонування системи міського громадського пасажирського транспорту.Запропоновано математичну модель системи масового обслуговування потоку пасажирів міського громадського транспорту. Отримана модель відрізняється від канонічних моделей теорії масового обслуговування врахуванням принципових особливостей реальних систем. По-перше, процес обслуговування розбитий на наступні один за одним різні сеанси обслуговування. По-друге, заявки на вході та виході системи є груповими. По-третє, інтенсивності вхідного потоку в різних сеансах обслуговування є різними. По-четверте, закони розподілу числа вимог у групових заявках для різних сеансів є різними. По-п'яте, закони розподілу числа заявок у групах на вході системи та виході з неї також є різними. Розроблено критерій ефективності системи обслуговування. Критерій заснований на розрахунку розподілу ймовірностей станів системи обслуговування на вході системи та аналогічного розподілу на виході системи. Ці розподіли визначаються незалежно для кожного сеансу обслуговування, на які розбивається весь цикл обслуговування. Числове значення критерію задається відношенням середнього числа відмов в обслуговуванні до середнього числа вимог у сумарному входить потоці за весь цикл обслуговування. Його можна використовувати для оцінки ефективності системи обслуговування на будь-якому обраному часовому інтервалі протягом доби, т. я. значення запропонованого критерію залежить від довжини інтервалу між сеансами, яка визначається числом транспортних засобів на маршруті. Отримані моделі адекватно відображають процес функціонування системи, що надає можливість прогнозувати безліч різних ситуацій та оцінювати наслідки запропонованих рішень. У цьому випадку виникає можливість прогнозування транспортної забезпеченості населення та визначення кількісних значень ефективності функціонування системи міського громадського пасажирського транспорту.
  Повний текст PDF - 201.975 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Raskin L.
  • Sira O.
  • Palant O.
  • Vodovozov Y.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Raskin L. Development of a model of the service system of batch arrivals in the passengers flow of public transport / L. Raskin, O. Sira, O. Palant, Ye. Vodovozov // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 5(3). - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_5(3)__6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського