Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Efremova N. 
Determining the characteristics of diffracted sea waves of finite amplitude around a vessel in considerable shallow waters / N. Efremova, A. Nilva, N. Kotovskaya, M. Dryha // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(5). - С. 39-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4%285%29__6
Надано розв'язок задачі про дифракцію хвилювання малої амплітуди, яке набігає під довільним кутом на нерухоме судно за умов мілководдя. Потенціал швидкостей дифрагованого хвильового руху визначено за допомогою методу зрощуваних асимптотичних розкладань. Виконано розрахунки амплітуд хвилювання у заданих точках навколо судна, наведено приклади хвильових полів.Судна на мілководній рейдовій стоянці є під впливом складної системи хвиль. Ця система - результат дифракції на судні хвилювання, що набігає з моря. За переходу на мілководдя тривимірні хвилі стають двовимірними. Довжини хвиль зменшуються, періоди зберігаються. Гребені хвиль стають вище та загострюються. Навколо судна на рейдовій стоянці виникає зона трансформації, де хвилювання знову стає тривимірним. Визначення характеристик трансформованого судном хвилювання є важливим для проведення робіт із ліквідації аварійних розливів нафти. Буксири, нафтосміттєзбирачи, бонопостановники повинні працювати в будь-якій точці навколо аварійного судна, зокрема з боку набігання. Тому розміри зони трансформації хвилювання та висоти хвиль у цій зоні визначають безпеку експлуатації допоміжних суден. Існуюче рішення лінійної дифракційної задачі повинне бути перероблене для використання нелінійної теорії хвиль. Наведено рівняння хвильового профілю в заданих точках спостереження навколо нерухомого подовженого судна на значному мілководді. Рівняння отримано з виразу для потенціалу швидкостей дифрагованого хвильового руху, викликаного набіганням косих регулярних хвиль кінцевої амплітуди. Характеристики хвиль, що набігають, визначено за теорією Стокса п'ятого порядку. Нелінійну задачу перетворено до комбінації п'яти лінійних. Розв'язок виконано методом зрощуваних асимптотичних розвинень. За отриманими формулами виконано розрахунки хвильових профілів у заданих точках навколо судна в задані моменти часу. Варіюються глибина акваторії, крутість хвиль, курсовий кут хвилювання. Наведено приклади профілів нелінійних і лінійних хвиль у площині перетину судна. Показано подібність і відмінності лінійних і нелінійних хвиль навколо судна на мілководній рейдовій стоянці.Судна на мілководній рейдовій стоянці є під впливом складної системи хвиль. Ця система - результат дифракції на судні хвилювання, що набігає з моря. За переходу на мілководдя тривимірні хвилі стають двовимірними. Довжини хвиль зменшуються, періоди зберігаються. Гребені хвиль стають вище та загострюються. Навколо судна на рейдовій стоянці виникає зона трансформації, де хвилювання знову стає тривимірним. Визначення характеристик трансформованого судном хвилювання є важливим для проведення робіт із ліквідації аварійних розливів нафти. Буксири, нафтосміттєзбирачи, бонопостановники повинні працювати в будь-якій точці навколо аварійного судна, зокрема з боку набігання. Тому розміри зони трансформації хвилювання та висоти хвиль у цій зоні визначають безпеку експлуатації допоміжних суден. Існуюче рішення лінійної дифракційної задачі повинне бути перероблене для використання нелінійної теорії хвиль. Наведено рівняння хвильового профілю в заданих точках спостереження навколо нерухомого подовженого судна на значному мілководді. Рівняння отримано з виразу для потенціалу швидкостей дифрагованого хвильового руху, викликаного набіганням косих регулярних хвиль кінцевої амплітуди. Характеристики хвиль, що набігають, визначено за теорією Стокса п'ятого порядку. Нелінійну задачу перетворено до комбінації п'яти лінійних. Розв'язок виконано методом зрощуваних асимптотичних розвинень. За отриманими формулами виконано розрахунки хвильових профілів у заданих точках навколо судна в задані моменти часу. Варіюються глибина акваторії, крутість хвиль, курсовий кут хвилювання. Наведено приклади профілів нелінійних і лінійних хвиль у площині перетину судна. Показано подібність і відмінності лінійних і нелінійних хвиль навколо судна на мілководній рейдовій стоянці.
  Повний текст PDF - 932.516 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Efremova N.
  • Nilva A.
  • Kotovskaya N.
  • Dryha M.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Efremova N. Determining the characteristics of diffracted sea waves of finite amplitude around a vessel in considerable shallow waters / N. Efremova, A. Nilva, N. Kotovskaya, M. Dryha // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(5). - С. 39-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4(5)__6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського