Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Prokudin G. 
Development of vehicle speed forecasting method for intelligent highway transport system / G. Prokudin, M. Oliskevych, O. Chupaylenko, O. Dudnik // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(3). - С. 6-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4%283%29__2
Розглянуто взаємодію транспортних засобів на автомобільній міжміській дорозі. Модель керування автомобілями є тут ідеалізованою, близькою до автоматизованої інтелектуальної транспортної системи 4-го покоління. Кожен автомобіль має бажану програму руху, незалежну від мотивів водія, яка обгрунтована за мінімальними витратами ресурсів і дотриманням бажаного розкладу. Різноманітність програм впливає на їх небажану зміну. Мета роботи - виявити залежність дійсної швидкості автомобіля від параметрів транспортного потоку; виявити прямий параметр для зміни програми руху. Обгрунтовано використання імітаційних моделей на базі кліткових автоматів. Розроблено новий клітковий автомат, який є ковзним вікном із початком відліку, яким є автомобіль-спостерігач. Кількість об'єктів у полі поповнюється періодично і є сталою. Всі клітинки зліва та справа початку відліку автомата утворюють інформаційне поле, або загальну довжину автомата. Висота автомата залежить від виду магістралі, яка моделюється. Правила переміщення об'єктів у сітці автомата на кожній ітерації є скінченними, сталими та подібними до автомата Шрекенберга, за виключенням рандомізації, яка в цій моделі зводиться до мінімуму. Такий автомат відображає відносні швидкості автомобілів потоку відносно спостерігача, а також має можливість відтворювати прискорення. На кожній ітерації обчислюється зміна швидкостей автомобілів потоку. Алгоритм імітації запрограмовано на Делфі. Виконано приклад моделювання руху автомобіля на трасі міжнародного значення Е-471. На відрізку цієї траси довжиною 20 км було змодельовано транспортні потоки з різною густиною та різним розподілом швидкостей. Виявлено квадратичні кореляційні залежності вимушеної зміни бажаної швидкості автомобіля-спостерігача від середньої зміни швидкостей автомобілів потоку. Ступінь узгодження теоретичної залежності з емпіричними даними є дуже високим. На підставі отриманих залежностей обгрунтовано вибір прямого діагностичного параметра транспортного потоку.Розглянуто взаємодію транспортних засобів на автомобільній міжміській дорозі. Модель керування автомобілями є тут ідеалізованою, близькою до автоматизованої інтелектуальної транспортної системи 4-го покоління. Кожен автомобіль має бажану програму руху, незалежну від мотивів водія, яка обгрунтована за мінімальними витратами ресурсів і дотриманням бажаного розкладу. Різноманітність програм впливає на їх небажану зміну. Мета роботи - виявити залежність дійсної швидкості автомобіля від параметрів транспортного потоку; виявити прямий параметр для зміни програми руху. Обгрунтовано використання імітаційних моделей на базі кліткових автоматів. Розроблено новий клітковий автомат, який є ковзним вікном із початком відліку, яким є автомобіль-спостерігач. Кількість об'єктів у полі поповнюється періодично і є сталою. Всі клітинки зліва та справа початку відліку автомата утворюють інформаційне поле, або загальну довжину автомата. Висота автомата залежить від виду магістралі, яка моделюється. Правила переміщення об'єктів у сітці автомата на кожній ітерації є скінченними, сталими та подібними до автомата Шрекенберга, за виключенням рандомізації, яка в цій моделі зводиться до мінімуму. Такий автомат відображає відносні швидкості автомобілів потоку відносно спостерігача, а також має можливість відтворювати прискорення. На кожній ітерації обчислюється зміна швидкостей автомобілів потоку. Алгоритм імітації запрограмовано на Делфі. Виконано приклад моделювання руху автомобіля на трасі міжнародного значення Е-471. На відрізку цієї траси довжиною 20 км було змодельовано транспортні потоки з різною густиною та різним розподілом швидкостей. Виявлено квадратичні кореляційні залежності вимушеної зміни бажаної швидкості автомобіля-спостерігача від середньої зміни швидкостей автомобілів потоку. Ступінь узгодження теоретичної залежності з емпіричними даними є дуже високим. На підставі отриманих залежностей обгрунтовано вибір прямого діагностичного параметра транспортного потоку.
  Повний текст PDF - 520.112 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Prokudin G.
  • Oliskevych M.
  • Chupaylenko O.
  • Dudnik O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Prokudin G. Development of vehicle speed forecasting method for intelligent highway transport system / G. Prokudin, M. Oliskevych, O. Chupaylenko, O. Dudnik // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 4(3). - С. 6-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_4(3)__2.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дуднік Олена Вікторівна (хімічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського