Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Skydan O. 
Analytical study of multifractal invariant attributes of traffic flows / O. Skydan, B. Sheludchenko, S. Kukharets, O. Medvedskyi, Y. Yarosh // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(3). - С. 22-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3%283%29__4
Автотранспортний комплекс формується множиною автотранспортних потоків (АТП) та автодорожньою мережею. Перехід на новий рівень функціонування автотранспортного комплексу вимагає розробки нових методів формалізації колективної взаємодії всіх учасників дорожнього руху. Це пов'язано зі збільшенням частки автономних автотранспортних засобів (АТЗ) у сумісному трафіку. Встановлено, що транспортно-технологічна самоорганізація АТП є мультифрактальною структурою. Така структура достатньо достовірно описується регулярними ієрархічними <$E alpha>-множинами Кантора щодо параметра динамічного габариту кожного окремого АТЗ. Доведено, що основними мультифрактальними ознаками АТП є їх параметр фрагментації та фрактальна розмірність. Наведені ознаки функціонально визначаються інтенсивністю, швидкістю, щільністю трафіка та інтервалом руху АТЗ. Відповідно, вирізнено 3 основні режими руху АТЗ. Відсутність взаємних перешкод між АТЗ, незначна швидкість і мала інтенсивність трафіку характеризує вільний рух. Цей рух визначає межу колективного та синхронізованого потоків. Колективному руху притаманна вища щільність АТП, а швидкість обмежується можливостями автодороги. Якщо визначального значення набувають показники технічного та експлуатаційного стану автомобільної дороги отримуємо насичений (синхронізований) потік. Аналітичними дослідженнями встановлено логарифмічно-показникову функціональну залежність між параметром фрагментації АТП та фрактальною розмірністю. З'ясовано, що сукупність декількох АТП за багатосмугової організації трафіків визначає динаміку зміни основних мультифрактальних ознак множини АТЗ. У цьому випадку, збільшення кількості смуг руху автомобільної дороги призводить до зростання параметра фрагментації та зменшення фрактальної розмірності сукупності АТП. Розглянуто можливість створення відповідних навігаційних алгоритмів варіативної оптимізації мультифрактальних ознак АТП. В такому випадку забезпечуються безпечні транспортно-технологічні режими функціонування автотранспортного комплексу. Це ж стосується й умови зростання частки автономних роботизованих безпілотних АТЗ у складі АТП.
  Повний текст PDF - 674.999 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Skydan O.
  • Sheludchenko B.
  • Kukharets S.
  • Medvedskyi O.
  • Yarosh Y.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Skydan O. Analytical study of multifractal invariant attributes of traffic flows / O. Skydan, B. Sheludchenko, S. Kukharets, O. Medvedskyi, Y. Yarosh // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2019. - № 3(3). - С. 22-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_3(3)__4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського