Наукова періодика України Eastern-European journal of enterprise technologies


Pachurin G. 
Development of fatigue test technology of sheet automobile materials / G. Pachurin, D. Goncharova, A. Filippov, S. Shevchenko, M. Mukhina, N. Kuzmin, V. Pachurin, Yu. Matveyev, L. Kutepova, Zh. Smirnova // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 5(12). - С. 31-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_5%2812%29__5
Проблема забезпечення працездатності деталей і вузлів автомобілів є однією з актуальних сучасного автомобілебудування. Більшість деталей автомобілів відчувають циклічні навантаження, що призводять до деструкції матеріалів. Тому одним із важливих факторів, що впливає на працездатність виробів, є втомна міцність матеріалу. Проаналізовано існуючі методики втомних випробувань, наведено їх переваги та недоліки. Розроблено методику проведення іспитів із втомленості листових автомобільних матеріалів. Її суть полягає в тому, що вона надає можливість вивчати опір втомного руйнування листових металевих матеріалів за схемою чистого вигину в одній площині. Ця схема є максимально наближеною до умов реального навантаження корпусних елементів конструкції автомобіля. Результати дослідження втомної міцності, отримані реалізацією цієї методики, надають можливість вивчати кінетику процесу руйнування, фіксувати початок макроруйнування, швидкість росту тріщини і, як наслідок, ремонтопридатність конструкції. Порівняльні випробування надають можливість визначити матеріал, який найбільшою мірою відповідає експлуатаційним вимогам і забезпечує зниження аварійності металоконструкцій автомобіля. Отримано важливі характеристики опору втомного руйнування ряду автомобільних конструкційних сталей 08 і 20 кп: довговічність до повного руйнування, межа витривалості, тривалість періоду до зародження втомних тріщин і швидкість їх подальшого розвитку та, як наслідок, ремонтопридатність конструкції. Так, наприклад, у сталі 08 кп число циклів до повного руйнування (262 000 циклів) і період до зародження втомної тріщини (82 000 циклів) є більшим, а швидкість її подальшого зростання (5,38 x 10<^>-5 мм/цикл), ніж у сталі 20 кп (17 4000, 68 000 циклів і 8,86 x 10<^>-5 мм/цикл, відповідно). Хоча ці параметри отримані за більшої (265 МПа) напруги для сталі 08 кп проти лише 235 МПа для сталі 20 кп. Це обумовлює експлуатаційну перевагу в процесі конструювання автомобіля вибору сталі 08 кп проти сталі 20 кп. Отримані дані надають можливість на стадії технічного обслуговування автомобіля запобігти руйнуванню елементів конструкції і деталей під дією циклічних навантажень і, як наслідок, підвищити безпеку експлуатації автомобіля, знизити витрати на ремонт.
  Повний текст PDF - 509.356 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Pachurin G.
  • Goncharova D.
  • Filippov A.
  • Shevchenko S.
  • Mukhina M.
  • Kuzmin N.
  • Pachurin V.
  • Matveyev Y.
  • Kutepova L.
  • Smirnova Z.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Pachurin G. Development of fatigue test technology of sheet automobile materials / G. Pachurin, D. Goncharova, A. Filippov, S. Shevchenko, M. Mukhina, N. Kuzmin, V. Pachurin, Yu. Matveyev, L. Kutepova, Zh. Smirnova // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2018. - № 5(12). - С. 31-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2018_5(12)__5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Філіппов Анатолій Петрович (1899–1978) (технічні науки)
  • Шевченко Сергій Анатолійович (технічні науки)
  • Шевченко Сергій Анатолійович (технічні науки)
  • Шевченко Сергій Юрійович (технічні науки)
  • Мухіна Марина Петрівна (1979–) (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського