Наукова періодика України Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень


Макаров С. Ю. 
Навчально-обумовлений стрес і механізми психологічного захисту студентської молоді: проблемні питання, фізіолого-гігієнічні аспекти / С. Ю. Макаров, О. Ю. Панчук, І. В. Сергета // Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень. - 2017. - Т. 5, № 4. - С. 1096–1105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSU_med_2017_5_4_16
В ході досліджень визначено фізіолого-гігієнічні особливості змін провідних характеристик механізмів психологічного захисту студентів, які перебували за умов навчально-обумовленого стресу у вищому медичному навчальному закладі. Дослідження проводились серед 247 студентів (125 дівчат і 122 юнаки), які навчались на 1, 3 і 5 курсах стоматологічного факультету і 3 курсі медичного факультету. Для діагностики особливостей механізмів психологічного захисту використовувався особистісний опитувальник Плутчика - Келлермана - Конте, що надавав можливість визначити ступінь розвитку таких механізмів психологічного захисту, як механізми витіснення, регресії, заміщення, заперечення, проекції, компенсації, гіперкомпенсації та раціоналізації. Статистичний аналіз даних, що було одержано, передбачав застосування процедур описової статистики на підставі застосування пакету прикладних програм багатовимірного статистичного аналізу "Statistica 6.1 for Windows". Під час досліджень, спрямованих на вивчення особливостей механізмів психологічного захисту студентів впродовж періоду навчання у закладі медичної освіти (постійна (перманентна) складова навчального стресу), встановлено, що протягом часу спостережень з 1 по 5 курси у дівчат найбільш суттєвими були такі механізми психологічного захисту, як проекція, раціоналізація, витіснення і регресія, у юнаків - такі механізми психологічного захисту, як раціоналізація, заперечення, проекція і витіснення. В ході досліджень, що передбачали вивчення особливостей механізмів психологічного захисту студентів, які перебували за умов екзаменаційного стресу (ситуативна (термінова) складова навчального стресу), виявлено, що протягом часу спостережень у дівчат найбільш суттєвими були такі механізми психологічного захисту, як раціоналізація, заперечення, проекція і компенсація, у юнаків - такі механізми психологічного захисту, як раціоналізація, заперечення і проекція. Визначено, що поширеним явищем слід було визнати зростання показників механізмів психологічного захисту за найбільш деструктивними його типами, такими як проекція і витіснення, що найсуттєвішою мірою сприяють виникненню явищ викривлення процесів професійного становлення майбутніх фахівців.
  Повний текст PDF - 469.882 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Макаров С.
  • Панчук О.
  • Сергета І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Макаров С. Ю. Навчально-обумовлений стрес і механізми психологічного захисту студентської молоді: проблемні питання, фізіолого-гігієнічні аспекти / С. Ю. Макаров, О. Ю. Панчук, І. В. Сергета // Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень. - 2017. - Т. 5, № 4. - С. 1096–1105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSU_med_2017_5_4_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Макаров Сергій Юрійович (медичні науки)
  • Панчук Олександр Юхимович (медичні науки)
  • Сергета Ігор Володимирович (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського