Наукова періодика України Вісник Національного університету "Львівська політехніка"


Верес О. М. 
Інформаційний сервіс рейтингування комерційного контенту / О. М. Верес, І. А. Карпов, Я. П. Кісь, І. В. Рішняк // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. - 2019. - Вип. 5. - С. 78-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPICM_2019_5_10
Надано результати критичного аналізу чотирьох методів оцінювання рейтингу комерційного контенту інтернет-сервісу, а саме: "Просто плюс"; "Плюс/Мінус"; "Зірковий"; "Комбінований". Підгрунтям розроблення моделі інформаційного сервісу обрано метод "Зірковий", адже він надає розгорнуту оцінку з фіксованою шкалою значень. Побудовано та оптимізовано математичне забезпечення "Зіркового" методу для обчислення рейтингу контенту, в основі якого формула середнього арифметичного зваженого з урахуванням середньої кількості голосів і середнього рейтингу всіх електронних документів. Для можливості впливати на рейтинг введено контролюючий параметр k. Додано 2 неконтрольовані параметри: кількості продажів і завантажувань, які впливають на фактичний рейтинг контенту. Також, щоб позбутися залежності рейтингу між різними категоріями та через те, що величина рейтингу вийшла за межу у 5 зірок, було введено масштабування рейтингу для контенту, враховуючи максимальне значення рейтингу у відповідній категорії до інтервалу у 5 зірок. Введено відношення між рейтингом контенту та прибутком продавця і сервісу. Реалізовано задачу обчислення комісії за продаж контенту залежно від його рейтингу, що має мотивувати продавців підвищувати якість контенту, тим самим сервіс підвищуватиме рейтинг цього контенту. Метою рейтингування контенту є збільшення кількості продажів побудовою правдоподібних рейтингових списків. Розроблене програмне забезпечення для діючого проекту ehuub.com. Web-сервіс надає змогу швидко та просто продавати та формувати комерційний контент. Наведено приклади обчислення рейтингу та продемонстровано програмне забезпечення. Подальші дослідження будуть спрямовані на розвиток і вдосконалення інтелектуальної складової, що зменшить суб'єктивний вплив на формування значення контрольного параметра k.
  Повний текст PDF - 350.013 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Верес О.
  • Карпов І.
  • Кісь Я.
  • Рішняк І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Верес О. М. Інформаційний сервіс рейтингування комерційного контенту / О. М. Верес, І. А. Карпов, Я. П. Кісь, І. В. Рішняк // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. - 2019. - Вип. 5. - С. 78-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPICM_2019_5_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського