Наукова періодика України Український журнал з проблем медицини праці


Сергета І. В. 
Гігієнічна діагностика та прогностична оцінка професійної придатності студентів, які здобувають стоматологічний фах, на етапі навчання у вищому закладі освіти: наукові основи і профорієнтаційні аспекти / І. В. Сергета, О. Ю. Панчук // Український журнал з проблем медицини праці. - 2019. - Т. 15, № 1. - С. 19–34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2019_15_1_5
Мета дослідження - обгрунтування наукових основ здійснення комплексної гігієнічної діагностики та прогностичної оцінки професійної придатності студентів, які здобувають стоматологічний фах, на етапі навчання у вищому закладі освіти. Головною рисою режиму організації повсякденної діяльності студентів, що належали до групи втручання, було використання розробленого комплексу заходів щодо оптимізації професійного навчання, психогігієнічної корекції перебігу професійної адаптації та запобігання виникнення несприятливих змін у психофізіологічному стані організму майбутніх лікарів-стоматологів на етапі навчання у закладі вищої освіти. Студенти, віднесені до групи контролю, характеризувались традиційним підходом до організації навчальної діяльності. У дослідженні використовували гігієнічні, медико-соціологічні, психофізіологічні, психодіагностичні, психолого-педагогічні й епідеміологічні методи, а також методи експертних оцінок і статистичного аналізу. Науково обгрунтовано, що до числа провідних теоретичних основ гігієнічної діагностики і прогностичної оцінки професійної придатності студентів, які здобувають стоматологічний фах, слід віднести наступне: визначення особливостей організації трудового процесу та даних гігієнічної оцінки умов праці лікарів-стоматологів у разі використання новітніх технологій діагностики, лікування та профілактики; урахування результатів психофізіографічної і психографічної професіографічної оцінки трудового процесу за основними стоматологічними спеціальностями, що зумовлюють високий рівень професійної компетентності майбутніх фахівців; визначення та урахування даних гігієнічної оцінки умов перебування та організації добової діяльності, рівня професійно-значущої навчальної адаптації та показників здоров'я, властивих для студентів, які засвоюють основні стоматологічні спеціальності в сучасних закладах вищої освіти; встановлення особливостей процесів розвитку і формування професійно-значущих психофізіологічних функцій організму й особливостей особистості студентів-стоматологів на різних етапах здобуття вищої освіти; урахування провідних тенденцій змін з боку показників критеріальних психофізіологічних функцій організму та характеристик особливостей особистості студентів, які здобувають стоматологічний фах за преформованих, внаслідок застосування заходів профілактичного змісту, умов. Як методичні основи гігієнічної діагностики і прогностичної оцінки професійної придатності студентів, які засвоюють основні стоматологічні спеціальності, необхідно відзначити: урахування гігієнічних основ професіографічної оцінки психофізіологічних функцій і особливостей особистості та даних психофізіограм і психограм професійної діяльності за стоматологічним фахом, що визначають ступінь професійної перспективності майбутніх фахівців; використання методики комплексної бальної оцінки особливостей перебігу професійної адаптації та формування високої професійної придатності студентів, які здобувають стоматологічний фах; впровадження комплексу заходів, спрямованих на оптимізацію професійного навчання, психогігієнічну корекцію перебігу професійної адаптації та запобігання виникненню несприятливих змін у психофізіологічному стані організму майбутніх лікарів-стоматологів на етапі навчання у закладі вищої освіти.
  Повний текст PDF - 2.726 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сергета І.
  • Панчук О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сергета І. В. Гігієнічна діагностика та прогностична оцінка професійної придатності студентів, які здобувають стоматологічний фах, на етапі навчання у вищому закладі освіти: наукові основи і профорієнтаційні аспекти / І. В. Сергета, О. Ю. Панчук // Український журнал з проблем медицини праці. - 2019. - Т. 15, № 1. - С. 19–34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2019_15_1_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сергета Ігор Володимирович (медичні науки)
  • Панчук Олександр Юхимович (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського