Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Авшенюк Н. М. 
Науковий дискурс про транснаціональну вищу освіту як соціально-педагогічне явище / Н. М. Авшенюк // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2014. - № 1. - С. 34-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2014_1_5
Здійснено лінгвістичний аналіз термінів, що позначають явище “транснаціональна вища освіта” з огляду на особливості їхнього використання в наукових працях дослідників у галузі соціальних наук, документах міжнародних організацій, урядових і неурядових освітніх структур країн, залучених до процесів міжнародної інтеграції у сфері освіти. Обгрунтовано переваги щодо підвищення доступності вищої освіти, зокрема: універсалізація знань, розроблення міжнародних стандартів якості та підвищення інноваційності вищої освіти завдяки участі студентів і викладачів у міжнародному обміні знаннями, розширення й зміцнення міжнародного співробітництва в освітньо-науковій сфері, диверсифікація і зростання фінансових потоків за допомогою залучення іноземних студентів на платні форми навчання, розширення міжнародної мережі ВНЗ для ефективного використання їхніх ресурсів. Конкретизовано змістове наповнення терміну “транснаціональна вища освіта”, сутнісною ознакою якого є реальне просторове або віртуальне пересування студентів, педагогів, академічних програм і знаннєвих потоків з однієї країни в іншу. Осуществлен лингвистический анализ терминов, обозначающих явление "транснациональное высшее образование", учитывая особенности их использования в научных трудах исследователей в области социальных наук, документов международных организаций, правительственных и неправительственных образовательных структур стран, вовлеченных в процессы международной интеграции в сфере образования. Обоснованы преимущества по повышению доступности высшего образования, в частности: универсализация знаний, разработка международных стандартов качества и повышение инновационности высшего образования благодаря участию студентов и преподавателей в международном обмене знаниями, расширение и укрепление международного сотрудничества в образовательно-научной сфере, диверсификация и рост финансовых потоков посредством привлечения иностранных студентов на платные формы обучения, расширение международной сети ВУЗ с целью эффективного использования их ресурсов. Конкретизировано содержательное наполнение термина "транснациональное высшее образование", сущностным признаком которого является реальное пространственное или виртуальное передвижение студентов, педагогов, академических программ и когнитивных потоков из одной страны в другую. The article devotes to semantic analysis of terms for "transnational higher education" determining due to the peculiarities of their usage in scientific research works in the social fields (sociology, philosophy, political science, economics, cultural studies), documents of international organizations, governmental and non-governmental educational institutions of different countries involved in the process of international integration in education, in order to identify the nature of the phenomenon under investigation. Usually the term "transnational" is used in research on higher education to emphasize the importance of "between" or "on" territorial boundaries, so the emphasis is on what is happening in the "transnational space" rather than at the level of formal cooperation between nations.
  Повний текст PDF - 346.234 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Авшенюк Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Авшенюк Н. М. Науковий дискурс про транснаціональну вищу освіту як соціально-педагогічне явище / Н. М. Авшенюк // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2014. - № 1. - С. 34-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2014_1_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського