Наукова періодика України | Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка | ||
Луцак С. М. Підручник з української мови як іноземної – дидактична модель формування соціокультурної і професійної мовної компетенції студента-медика / С. М. Луцак, А. В. Ільків // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2019. - № 3. - С. 205-213. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2019_3_27 Розглянуто проблему формування професійної мовленнєвої компетентності студентів-іноземців медичних спеціальностей у процесі вивчення ними української мови. Ефективність такого навчання найбільшою мірою залежить від цілеспрямованого та послідовного врахування перспективи розвитку професійно зорієнтованого мовлення у структурі навчального матеріалу підручників з дисципліни "Українська мова як іноземна". Аналіз наявних в освітньому просторі України підручників і посібників з української мови для студентів-іноземців переконує, що вони не завжди відповідають сучасним методичним концепціям і не повною мірою задовольняють освітній запит щодо наскрізної професійної спрямованості комунікативного матеріалу. Зазначену прогалину покликаний заповнити у сфері закладів вищої освіти МОЗ України т.зв. міжкафедральний підручник з української мови як іноземної, підготовлений авторським колективом однопрофільних кафедр з ініціативи опорної кафедри мовознавства Івано-Франківського національного медичного університету та наданий до друку у видавництво "Медицина". Проаналізовано основні концептуальні вектори, методичні підходи та структуру викладу матеріалу в новому підручнику з "Української мови як іноземної" для студентів закладів вищої освіти МОЗ України. Визначено, що пріоритетним завданням укладання підручника стало формування в іноземних студентів-медиків комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної та передусім професійно зорієнтованої компетентностей, що забезпечать уміння ефективно використовувати українську мову в різноманітних ситуаціях навчально-побутового та фахового спілкування. У процесі підготовки підручника авторський колектив визначив одними з основних комунікативно-діяльнісний і компетентнісний підходи, що грунтуються на використанні змодельованих ситуацій задля розвитку мовленнєвих навичок майбутнього лікаря, зокрема ведення діалогу з пацієнтом. Послідовно в підручнику дотримано принцип системності при підготовці завдань з усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності (читання, письма, аудіювання, говоріння) та в розподілі лексичного і власне комунікативного матеріалу відповідно до профілю навчання, що засвідчує реалізацію принципу адаптації навчальних матеріалів до комунікативних потреб студентів-медиків. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Луцак С. М. Підручник з української мови як іноземної – дидактична модель формування соціокультурної і професійної мовної компетенції студента-медика / С. М. Луцак, А. В. Ільків // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2019. - № 3. - С. 205-213. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2019_3_27.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |