Наукова періодика України Проблеми тертя та зношування


Ignatovich S. 
Skin surface extrusion/intrusion structure as an indicator of aging aircraft fatigue / S. Ignatovich, M. Karuskevich, O. Korchuk, T. Maslak, A. Pyshchyk // Проблеми тертя та зношування. - 2018. - № 2. - С. 78-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ptz_2018_2_11
Розглянуто новий підхід до визначення накопиченого втомного пошкодження конструкцій літаків, які мають значний наліт і потребують оцінки фактичного залишкового ресурсу. В якості показника накопиченого втомного пошкодження розглянуто насиченість деформаційного рельєфу поверхні обшивки літака, виготовленої з плакованих алюмінієвих сплавів. Деформаційний рельєф є сукупністю екструзій, інтрузій та стійких смуг ковзання, які формуються і розвиваються в процесі циклічного навантажування. Можливість кількісної оцінки деформаційного рельєфу доведена в попередніх роботах авторів. Проблемним моментом раніше запропонованого методу була необхідність моніторингу стану поверхні від самого початку експлуатації літака, тому що деформаційний рельєф виявлявся тільки на попередньо підготовлених поліруванням ділянках поверхні і відображав пошкодження, накопичене за період моніторингу. Це обмежувало можливості оцінки стану елементів конструкції старіючого парку літаків. В основі нового методу лежить фундаментальна властивість смуг ковзання - їх стійкість, тобто здібність повторно виходити на поверхню після полірування поверхні і циклічного навантажування. Актуальність методу підтверджена результатами статистичного дослідження, яке показало, що в теперішній час в світі не використовується більше 2000 літаків старіючого парку літаків. Враховуючи велику кількість літаків, експлуатація яких припинена в зв'язку з невизначеністю фактичного залишкового ресурсу, новий метод має значне практичне значення. Наведено дані про природу деформаційного рельєфу поверхні, показано, що екструзії, інтрузії та смуги ковзання можна спостерігати на поверхні плакованих конструкційних алюмінієвих сплавів засобами оптичної мікроскопії, наведено дані про еволюцію насиченості деформаційного рельєфу поверхні. Представлено результати оригінальних експериментів, які вказують на можливість виявлення стійких смуг ковзання на обшивці літаків зі значним напрацюванням і кількісної оцінки накопиченого втомного пошкодження.
  Повний текст PDF - 618.36 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ignatovich S.
  • Karuskevich M.
  • Korchuk O.
  • Maslak T.
  • Pyshchyk A.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ignatovich S. Skin surface extrusion/intrusion structure as an indicator of aging aircraft fatigue / S. Ignatovich, M. Karuskevich, O. Korchuk, T. Maslak, A. Pyshchyk // Проблеми тертя та зношування. - 2018. - № 2. - С. 78-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ptz_2018_2_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського