Tsukanov R. U. 
Transport category airplane flight range calculation accounting center-of-gravity position shift with fuel usage / R. U. Tsukanov // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2018. - Вып. 1. - С. 93-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2018_1_10
Основна проблема, з якою стикається світова комерційна авіація, що практично визначає конкурентоспроможність транспортної категорії літаків, - це зниження експлуатаційних витрат, основна частина яких пов'язана з витратами на паливо. Розроблено математичну модель (алгоритм та його програмна реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7) для розрахунку дальності польоту літака із урахуванням дійсного положення його центру мас у міру вироблення палива. Шляхом порівняння із відомою діаграмою "вантаж-дальність" (літака А-310-200) показано адекватність розробленої математичної моделі.Однією з проблем, що стоїть перед світовою цивільною авіацією, є забезпечення дальності та підвищення паливної ефективності літаків транспортної категорії шляхом використання балансувального перекачування палива (БПП), яке надає змогу знизити балансувальний опір літака на крейсерській ділянці польоту. В існуючих моделях положення центра мас (ЦМ) зазвичай приймається фіксованим, однак у міру вироблення палива ЦМ зміщується в деякому діапазоні польотних центрувань. Доти, доки на літаках не використовувалося БПП, діапазон зміщення ЦМ був досить вузьким, що надавало змогу використовувати вказані припущення без істотних похибок. У разі використання БПП зміщення ЦМ може сягати 15 - 20 % середньої аеродинамічної хорди, що потребує врахування дійсного положення ЦМ під час розрахунку дальності польоту. Раніш проведені оцінювальні розрахунки показали, необхідність подальшого уточнення математичної моделі шляхом урахування реальної дросельної характеристики двигунів. Мета роботи - розробка метода розрахунку дальності польоту літака транспортної категорії з урахуванням дійсного положення ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива двигунами згідно їх дросельної характеристики. На основі реальних даних із посібників із технічної експлуатації двигунів отримано формули для апроксимації дросельної характеристики двоконтурних двигунів у вигляді залежностей безрозмірної питомої витрати палива (віднесеної до питомої витрати палива за повної тяги) від коефіцієнта дроселювання двигуна. Розроблено математичну модель (алгоритм і його програмну реалізація на мові С у системі Power Unti 11.7 R03) для розрахунку дальності польоту літака з урахуванням дійсного положення його ЦМ у міру вироблення палива та змінення питомої витрати палива згідно з дросельною характеристикою двигунів. Шляхом порівняння з відомою діаграмою вантаж - дальність показано адекватність розробленої математичної моделі. Надано рекомендації щодо подальшого уточнення математичної моделі.
  Повний текст PDF - 510.073 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Tsukanov R.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Tsukanov R. U. Transport category airplane flight range calculation accounting center-of-gravity position shift with fuel usage / R. U. Tsukanov // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2018. - Вып. 1. - С. 93-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2018_1_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського