Наукова періодика України Психологічні перспективи


Іванченко С. М. 
Соціальна взаємодія в контексті впровадження освітніх і суспільних реформ / С. М. Іванченко // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 61-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_7
Завдання соціально-психологічного супроводу суспільних реформ - налагодження взаємодії й діалогу всіх зацікавлених сторін. Надміру широке значення поняття соціальна взаємодія вимагає його уточнення для подальшого використання як центрального елементу соціально-психологічного супроводу освітніх та суспільних реформ. Соціально-психологічні підходи до соціальної взаємодії розглянуто за двома вимірами: як пряму комунікацію "обличчям-до-обличчя" і як опосередковану комунікативними засобами, зокрема за допомогою соціальних мереж. Актуальна на сьогодні організація соціально-психологічного супроводу, спрямованого на підтримку освітньої реформи не лише на рівні суспільства, а й окремих навчальних закладів. Мета роботи - обгрунтування методів, за допомогою яких можливо організувати взаємодію колективних суб'єктів у процесі соціально-психологічного супроводу освітніх реформ, а також представлення перших результатів емпіричного дослідження. Запропоновано експериментальне дослідження, яке грунтується на застосуванні інтегрованої системи технологій у контексті соціально-психологічного супроводу освітньої реформи. На відміну від стандартних технологій опитування громадської думки (які лише фіксують наявні думки), розроблена технологія надає змогу формувати громадську думку через її збагачення, консолідації, просування передових ідей, створення соціальних мереж. Представлено результати першого етапу експерименту - вхідного моніторингу й онлайн-опитування серед учасників експерименту. Наступний етап експерименту передбачає взаємодію учасників - освітян, учнів, їх батьків, - із застосуванням соціально-психологічних технологій (збагачення громадської думки, знаходження консенсусу, нетворкінгові технології, рефлексивне управління, підвищення інноваційної культури).
  Повний текст PDF - 226.742 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Іванченко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Іванченко С. М. Соціальна взаємодія в контексті впровадження освітніх і суспільних реформ / С. М. Іванченко // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 61-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Іванченко Світлана Миколаївна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського