Наукова періодика України Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи


Ткаченко Л. 
Формування професійної компетентності майбутніх керівників загальноосвітніх навчальних закладів / Л. Ткаченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2017. - Вип. 56. - С. 37-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2017_56_7
Розкрито суть, зміст і структуру професійної компетентності фахівця БЖД, з'ясовано сучасний стан і тенденції застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання у ВНЗ МНС. Проведено аналіз психолого-педагогічної, методичної літератури, а також дисертаційних робіт з питання проблеми формування професійної компетентності фахівців цивільного захисту у ВНЗ МНС. Визначено та теоретично обгрунтовано організаційно-педагогічні умови ефективності використання інформаційних технологій для формування професійної компетентності курсантів ВНЗ МНС України засобами ІКТ. Експериментально перевірено педагогічну ефективність запропонованої методики застосування засобів ІКТ у фаховій (професійно орієнтованій) і практичній підготовці. Розроблено методичні організації для викладачів навчальних закладів МНС України щодо формування професійної компетентності майбутніх фахівців БЖД із застосуванням засобів ІКТ.Дослідження присвячено проблемі визначення, теоретичного обгрунтування й експериментальної перевірки педагогічних умов формування професійної компетентності (ПК) майбутніх соціологів. З'ясовано сутність вищевказаного поняття, проаналізовано його структуру, яка складається з інтелектуальних, комунікативних, фахових, творчих, морально-етичних компетенцій. Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід, з’ясовано, що він висвітлює недостатню спрямованість навчальних планів і програм на формування ПК, домінування традиційного навчання, орієнтованого на опанування системи соціологічних знань, фахових вмінь і навичок. Доведено, що спрямування навчання соціологів на формування їх ПК є необхідною умовою інтеграції до європейського освітнього простору та конкурентоспроможності майбутніх фахівців. Визначено педагогічні умови формування ПК майбутніх соціологів засобами особистісно орієнтованих технологій навчання, які включають: реалізацію положень особистісно орієнтованого навчання у процесі формування ПК, орієнтацію процесу формування ПК майбутніх соціологів на концептуальну модель формування їх ПК та відповідну спрямованість змісту дисциплін професійного циклу навчання. Проведено експериментальну перевірку педагогічних умов формування ПК майбутніх соціологів засобами особистісно орієнтованих технологій навчання.
  Повний текст PDF - 174.573 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ткаченко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ткаченко Л. Формування професійної компетентності майбутніх керівників загальноосвітніх навчальних закладів / Л. Ткаченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2017. - Вип. 56. - С. 37-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2017_56_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ткаченко Лідія Миколаївна (педагогічні науки)
  • Ткаченко Лідія Іванівна (педагогічні науки)
  • Ткаченко Людмила Іванівна (педагогічні науки)
  • Ткаченко Лідія Петрівна (педагогічні науки)
  • Ткаченко Лілія Геннадіївна (філософські науки)
  • Ткаченко Леся Петрівна (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського