Наукова періодика України Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка


Лебідь Н. К. 
Рівень домагань як психологічна детермінанта формування цілеспрямованої активності особистості / Н. К. Лебідь // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 21. - С. 102-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2014_21_21
Розглянуто поняття "рівень домагань" як елемент цільової структури діяльності, що пов'язаний з постановкою складних, але досяжних цілей. Встановлено, що суб'єктивна важкість досягнення цілі визначає ступінь мобілізації людини, рівень її старанності, терпіння, наполегливості, і, в кінцевому випадку, обумовлює прояв її цілеспрямованої активності. Проаналізовано емпірично виявлене неспівпадіння прояву рівня домагань як індикатора самооцінки та як показника мотивації, пов'язаної з досягненням в підлітковому віці. Доведено необхідність корекції рівня домагань в підлітковому віці для формування цілеспрямованої активності та запобігання внутрішньоособистісних конфліктів.Рассмотрено понятие "уровень притязаний" как элемент целевой структуры деятельности, связанный с постановкой сложных, но достижимых целей. Установлено, что субъективная сложность достижения цели определяет степень мобилизации человека, уровень его усердия, терпения, настойчивости, и, в конечном счете, обусловливает проявление его целенаправленной активности. Проанализировано эмпирически обнаруженное несовпадение проявления уровня притязаний как индикатора самооценки и как показателя мотивации, связанной с достижением в подростковом возрасте. Доказана необходимость коррекции уровня притязаний в подростковом возрасте для формирования целенаправленной активности и предотвращения внутриличностных конфликтов.The article deals with the concept "level of demands" as a part of the objective structure of activities connected with difficult but achievable goals. The subjective difficulty of achieving the goal determines the degree of one’s own mobilization, level of his diligence, patience, perseverance and leads to his purposeful activity. It is analysed that the level of demands as an indicator of self-esteem does not coincide with the level of demands as an indicator of motivation connected with achievement during adolescence.
  Повний текст PDF - 325.748 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лебідь Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лебідь Н. К. Рівень домагань як психологічна детермінанта формування цілеспрямованої активності особистості / Н. К. Лебідь // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 21. - С. 102-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2014_21_21.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лебідь Неля Костянтинівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського