Наукова періодика України Постметодика


Цебрій І. В. 
Місце риторики в педагогічних системах Кассіодора, Григорія Великого, Імидора Севільського та Алкуїна Йорського / І. В. Цебрій // Постметодика. - 2012. - № 2. - С. 45-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_2_11
Досліджено один із складових компонентів «втраченої спадщини» середньовічної кафедрально-єпископальної школи – мистецтво риторики, його місце в особистісних педагогічних системах фундаторів європейської освіти, значення логічно-мовленнєвої культури для шкільної освіти. Проаналізовано головні завдання риторики та піїтики у процесі написання промови. Зауважено, що школярі, які пройшли та засвоїли таке складне мистецтво риторики на належному рівні, крім досконалого знання латинської мови,навчалися грамотно говорити в ораторському стилі, не боялися загубити думку або просто розгубитися перед тими, хто слухав їх промови. Констатовано, що риторика відіграла свою історичну роль у підготовці освіченого, озброєного знанням і мистецькими навичками служителя церкви.Исследован один из составляющих компонентов «утраченного наследия» средневековой кафедрально-епископальной школы – искусство риторики, его место в личностных педагогических системах основателей европейского образования, значение логически-речевой культуры для школьного образования. Проанализированы главные задания риторики и пиитики в процессе написания речи. Отмечено, что школьники, прошедшие и усвоившие такое сложное искусство риторики на приемлемом уровне, кроме совершенного знания латинского языка, обучались грамотно говорить в ораторском стиле, не боялись потерять мысль или просто растеряться перед теми, кто слушал их речи. Констатировано, что риторика сыграла свою историческую роль в подготовке образованного, вооруженного знаниями и художественными навыками служителя церкви.A component of “lost heritage” of the medieval cathedral or bishopric schools such as art of rhetoric, its place in personal pedagogical systems of European education founders, importance of logic and speech culture for school education is explored.
  Повний текст PDF - 466.259 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Цебрій І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Цебрій І. В. Місце риторики в педагогічних системах Кассіодора, Григорія Великого, Імидора Севільського та Алкуїна Йорського / І. В. Цебрій // Постметодика. - 2012. - № 2. - С. 45-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_2_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Цебрій Ірина Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського