Наукова періодика України Постметодика


Новак О. О. 
Шляхи розвитку емоційного інтелекту педагогічних працівників / О. О. Новак // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 41-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_8
Досліджено основні концептуальні підходи до вивчення поняття "емоційний інтелект" та інструментальні засоби його вимірювання. Простежено роль емоцій у процесі міжособистісної взаємодії. Відзначено, що точне визначення емоцій є передумовою для управління ними. Наведено дані експериментального дослідження особливостей розвитку емоційного інтелекту у педагогічних працівників, які свідчать про пряму залежність здатності ідентифікувати власні емоції та переживання від стажу педагогічної роботи. Визначено способи управління емоціями, а саме: контроль інтенсивності емоцій і управління їх екстенсивною складовою - емоціогенними ситуаціями. Враховано ефективність застосування способу зменшення значущості емоцій, що здійснюється шляхом переоцінки ситуації або зниження значущості самої події. Встановлено, що пріоритетним напрямом розвитку емоційного інтелекту у педагогічних працівників є підвищення рівня їх здатності до емоційної саморегуляції. Зроблено висновок, що для кількісної оцінки рівня розвитку емоційного інтелекту можна використовувати методику Н. Холла "Емоційний інтелект" з урахуванням її доопрацювання.Исследованы основные концептуальные подходы к изучению понятия "эмоциональный интеллект" и инструментальные средства его измерения. Прослежена роль эмоций в процессе межличностного взаимодействия. Отмечено, что точное определение эмоций является предпосылкой для управления ими. Представлены данные экспериментального исследования особенностей развития эмоционального интеллекта у педагогов, которые свидетельствуют о прямой зависимости способности идентифицировать собственные эмоции и переживания от стажа педагогической работы. Определены способы управления эмоциями, а именно: контроль интенсивности эмоций и управления их экстенсивной составляющей - эмоциогенными ситуациями. Учтены эффективность применения способа уменьшения значимости эмоций, что осуществляется путем переоценки ситуации или снижения значимости самого события. Установлено, что приоритетным направлением развития эмоционального интеллекта у педагогов является повышение уровня их способности к эмоциональной саморегуляции. Сделан вывод, что для количественной оценки уровня развития эмоционального интеллекта можно использовать методику Н. Холла "Эмоциональный интеллект" с учетом ее доработки.Studied the basic conceptual approaches to studying the concept of "emotional intelligence" and the tools to measure it. Traced the role of emotions in interpersonal interactions. It is noted that the precise definition of emotions is a prerequisite for controlling them. Data are presented experimental studies of the development of emotional intelligence for teachers, which showed a direct dependence of the ability to identify their own emotions and experiences of the seniority of the teacher. Identified ways to manage emotions, namely, control the intensity of emotions, and administration of their extensive component - responsible for generating emotions situations. Take into account the effectiveness of a way to reduce the significance of emotion that is carried out by reassessment of the situation or reduce the significance of the event. Determined that the management of emotions contribute to certain personality characteristics, such as the ability to tolerate the strong negative emotions without suppressing or distorting them, tolerant attitude to different emotional displays of others. Established that the priority in the development of emotional intelligence among educators is to increase their level of ability for emotional self-regulation. It was concluded that a quantitative assessment of the level of emotional intelligence can use a technique N. Hall, "Emotional Intelligence" with regard to its finalization.
  Повний текст PDF - 169.81 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Новак О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Новак О. О. Шляхи розвитку емоційного інтелекту педагогічних працівників / О. О. Новак // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 41-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського