Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Будник О. 
Теоретичні концепти підготовки майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності у школі І ступеня / О. Будник // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 49-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_6
Обґрунтовано концептуальні основи професійної підготовки майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності в початковій школі. Зауважено необхідність особистісно-професійної готовності як інтегрованого утворення, що синтезує в собі складові компоненти: когнітивний, мотиваційний, соціально-комунікативний, морально-естетичний, діяльнісно-технологічний на концептуальному рівні. Виокремлено особливості умов її здійснення в навчально-виховній практиці відповідно до змісту цієї діяльності. Доцільним є орієнтування на визначені методологічні та загальнодидактичні принципи професійної підготовки майбутніх учителів, а саме: принцип комплексності; наукової стратегії; фундаменталізації професійно-педагогічної освіти; не лінійності; соціокультурної детермінації; єдності суспільного й особистісно-професійного взаємозв’язку теоретичного знання з практикою; антропологічної спрямованості; принцип рефлексивної креативності.Обоснованы концептуальные основы подготовки будущих учителей к социально-педагогической деятельности путем соответствующего направления содержания высшего образования и приоритетности духовно-эстетических, гуманистических, социокультурных ценностей как составляющих. Разработана авторская концепция этой подготовки на основе субъектно-деятельностного, междисциплинарного, социосистемного, синергетического, аксиологического, культурологического и структурно-функционального подходов. Акцентировано внимание на необходимости формирования целостной личности профессионала, а результатом готовности будущего учителя к социально-педагогическому взаимодействию в учебном заведении признан уровень его личностно-профессионального развития. В профессиональной подготовке будущего учителя к социально-педагогической деятельности приоритетными определены следующие методологические принципы: комплексности, научной стратегии, системности, фундаментализации, нелинейности, взаимосвязи теоретического знания с практикой, антропологической направленности, рефлексивной креативности и другие. Обоснованы перспективные направления дальнейшего исследования проблемы.The article deals with the conceptual basis of preparing future teachers for social and educational activities due to appropriate orientation of the content of higher education and the priority of spiritual and aesthetic, humanistic, social and cultural values as components of this readiness. The author worked out the conception of such a training based on subject and activity, intersubjective, socio-system, synergetic, axiological, culturological, structure and functional approaches. The author pays attention to the necessity to form a coherent personality and the result of future teachers’ readiness for social and educational interaction in an educational institution is considered as a level of personal and professional development.
  Повний текст PDF - 337.64 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Будник О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Будник О. Теоретичні концепти підготовки майбутніх учителів до соціально-педагогічної діяльності у школі І ступеня / О. Будник // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 49-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Будник Олена Богданівна (1971–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського