Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Кадемія М. 
Модернізація підготовки педагогів у ВНЗ на основі компетен-тнісного підходу / М. Кадемія, С. Кізім // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 41-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_5
Особливістю компетентнісного підходу до організації навчального процесу в педагогічному ВНЗ визначено орієнтацію його на навчання, активне і самостійне оволодіння студентами теоретичними і прикладними знаннями, що і закладено в побудові навчальних планів відповідно до Болонської декларації. Наведено структурні компоненти електронного навчально-методичного комплексу із дисципліни “Історія інформатики й інформаційних технологій”: І блок – методичний, складається з анотації та методичних рекомендацій для користувача та викладача; державний стандарт із дисципліни або навчальна програма, тематичний план і робоча програма; ІІ блок – навчальний, складається з теоретичної частини, що містить: матеріали лекцій, лабораторні роботи, додаткові навчальні матеріали, словник і глосарій, електронний практикум і практичну частину; ІІІ блок – контроль знань: контроль успішності, тести, самостійна робота, практичні завдання, питання до екзамену, тести, роботи студентів. ІV блок – література: основна, додаткова, Інтернет-джерела. Виокремлено особливості побудови навчального процесу на компетентнісній основі, зокрема: залучення студентів до активної діяльності з планування, реалізації, оцінювання і корекції процесу їхньої підготовки до педагогічної діяльності в навчальному закладі; організація спільної діяльності з викладачем щодо визначення власної освітньої траєкторії; організація спільної діяльності з розробки освітніх проектів; участь у реальній педагогічній діяльності в якості викладача в період педагогічної практики; розвиток самостійного творчого і відповідального ставлення до навчання; підвищення мотивації та стимулювання до самовдосконалення.Рассмотрена проблема модернизации подготовки будущих педагогов в вузах на компетентностной основе, пути ее реализации и определенные трудности, возникающие при этом. Выделены такие особенности построения учебного процесса на компетентностной основе: привлечение студентов к активной деятельности по планированию, реализации, оценке и коррекции процесса их подготовки к педагогической деятельности в учебном заве- дении; организация совместной деятельности с преподавателем по определению собственной образовательной траектории; организация совместной деятельности по разработке образовательных проектов; участие в реальной педагогической деятельности в качестве преподавателя в период педагогической практики; развитие самостоятельного творческого и ответственного отношения к учебе; повышение мотивации и стимулирования к самосовершенствованию. Автор делает вывод, что в современных условиях подготовки будущих педагогов необходимо учитывать потребности и запросы работодателей, то есть учебных заведений, в которых будут работать выпускники педагогических вузов, усовершенствовать содержание, формы и методы организации педагогической практики студентов.The article deals with the problem of modernization of future teachers’ training at higher education institutions based on competence, ways of its implementation and difficulties arising from this. The authors highlight the following features of the educational process based on competence: engaging students to be active in the planning, implementation, evaluation and correction of the process of their preparation for teaching activities at school; organizing joint activities with the teacher to determine their own educational path; organizing joint activities to develop educational projects; participating in real pedagogical activity as a teacher during the teaching practice; developing independent creative and responsible attitude to their studies; increasing motivation and incentive for self-improvement.
  Повний текст PDF - 565.097 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кадемія М.
  • Кізім С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кадемія М. Модернізація підготовки педагогів у ВНЗ на основі компетен-тнісного підходу / М. Кадемія, С. Кізім // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 41-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кадемія Майя Юхимівна (педагогічні науки)
  • Кізім Світлана Степанівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського