Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Ягупов В. 
Методи діагностування інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних навчальних закладів / В. Ягупов, В. Свистун // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 217-226. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_24
З’ясовано методологію діагностування професійної діяльності керівників та її складових. Виокремлено трьохрушійний характер діагностики суб’єкта: власне управлінська діяльність; різновид управлінської діяльності – інформаційно-аналітичний; безпосередньо інформаційно-аналітична компетентність (ІАК). Обгрунтовано доцільність дотримання вимог кількох методологічних підходів: системного (вивчати робітника цілісно); генетичного чи динамічного (діагностування працівника в динаміці); гуманістичного і людиноцентристського (враховуння можливостей та запитів самої людини); суб’єктно-діяльнісного (діагностування конкретного суб’єкта управління в конкретному виді діяльності – інформаційно-аналітичній) і компетентнісного (діагностика має бути предметною). Визначено структурні компоненти моделі ІАК керівника: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, поведінково-діяльнісний, комунікативний та суб’єктний компоненти. Наведено та охарактеризовано методики дослідження рівнів розвиненості інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПНЗ. Для діагностування певних показників, які не можна з’ясувати за допомогою стандартизованих методик, представлено авторську комплексну анкету. Выяснена методология диагностики профессиональной деятельности руководителей и ее составляющих. Отмечен триединый характер диагностики субъекта: собственно управленческая деятельность; разновидность управленческой деятельности - информационно-аналитическая; непосредственно информационно-аналитическая компетентность (ИАК). Обоснована целесообразность соблюдения требований нескольких методологических подходов: системного; генетического или динамического (диагностирование работника в динамике); гуманистического и человекоцентристского (учет возможностей и запросов самого человека); субъектно-деятельностного (диагностирование конкретного субъекта управления в конкретном виде деятельности - информационно-аналитической) и компетентностного (диагностика должна быть предметной). Определены структурные компоненты модели ИАК руководителя: ценностно-мотивационный, когнитивный, поведенчески-деятельностный, коммуникативный и субъектный компоненты. Приведены и охарактеризованы методики исследования уровней развитости информационно-аналитической компетентности руководителей ПНС. Для диагностирования определенных показателей, которые нельзя выяснить с помощью стандартизированных методик представлена авторская комплексную анкету.The article provides a description of methods of diagnosing the information and analytical competence of vocational schools directors. Diagnosing the information and analytical competence of vocational schools directors, the authors propose to consider the following aspects: firstly, the subject of management activities is diagnosed; secondly, a kind of administrative activity (informational and analytical one) is diagnosed; thirdly, the informational and analytical competence is diagnosed. To take into account all these aspects one should comply with the requirements of several methodological approaches: system (to research an employee holistically); genetic or dynamic (to diagnose an employee in dynamics, in development); humanistic and people-centered (to take into account the opportunities and demands of a man, his interests); subject-activity and competence-based.
  Повний текст PDF - 333.835 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ягупов В.
  • Свистун В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ягупов В. Методи діагностування інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних навчальних закладів / В. Ягупов, В. Свистун // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 217-226. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ягупов Василь Васильович (педагогічні науки)
  • Свистун Валентина Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського