Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Васянович Г. 
Дидактичні засади професійної освіти у контексті фундаментальних педагогічних теорій / Г. Васянович, В. Онищенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 9-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_3
Розкрито сутність та засадничі принципи дидактики як фундаментального компонента педагогіки, який визначає зміст, форму, методи та принципи навчання. Обгрунтовано необхідність уточнення дидактичних засад сучасної професійної освіти на основі фундаментальних педагогічних теорій із застосуванням системного підходу до проблематики галузі. Охарактеризовано гуманізацію та гуманітаризацію освіти як напрямки реформування освітньо-виховного процесу в сфері професійної освіти. Увагу приділено дотриманню принципів культуровідповідності, мультикультурності та природовідповідності в навчально-виховному процесі. Розглянуто інноваційний принцип сучасної дидактики - творчо-діяльнісно-професійне навчання, яке фундаментально розробляється в проблемному полі педагогічної ноетики. Виокремлено компоненти дидактичної систем освіти як соціокультурного та психолого-педагогічного феномену. Відзначено необхідність розробки спеціальних дидактичних принципів самостійного навчання і формування культури саморегуляції та самоконтролю у студентів.Раскрыты сущность и основные принципы дидактики как фундаментального компонента педагогики, который определяет содержание, форму, методы и принципы обучения. Обоснована необходимость уточнения дидактических принципов современного профессионального образования на основе фундаментальных педагогических теорий с применением системного подхода к проблематике отрасли. Охарактеризованы гуманизация и гуманитаризация образования как направления реформирования образовательно-воспитательного процесса в сфере профессионального образования. Внимание уделено соблюдению принципов культуросообразности, мультикультурности и природосоответствия в учебно-воспитательном процессе. Рассмотрен инновационный принцип современной дидактики - творчески-деятельностно-профессиональное обучение, которое фундаментально разрабатывается в проблемном поле педагогической ноэтики. Выделены компоненты дидактической системы образования как социокультурного и психолого-педагогического феномена. Отмечена необходимость разработки специальных дидактических принципов самостоятельного обучения и формирования культуры саморегуляции и самоконтроля студентов.Disclosed are the essence and the fundamental principles of didactics as a fundamental component of pedagogy that defines the content, forms, methods and principles of teaching. Grounded is the necessity of clarifying the didactic principles of modern vocational education based on fundamental pedagogical theories using a systematic approach to the problem area. Characterized are the humanization and humanitarization of education as areas for reform educational process in vocational education. Particular attention is paid to the observance of the principles culture compliance, multiculturalism and nature compliance in the educational process. Considered is the innovative principle of modern didactics - creative-action-training, which is fundamentally developed in the troubled field of educational noetika. Determined are the components of didactic education system as socio-cultural, psychological and pedagogical phenomenon. Noted is the need to develop specific teaching principles of self-education and a culture of self-regulation and self-control in students.
  Повний текст PDF - 381.798 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васянович Г.
  • Онищенко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васянович Г. Дидактичні засади професійної освіти у контексті фундаментальних педагогічних теорій / Г. Васянович, В. Онищенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 9-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Васянович Григорій Петрович (педагогічні науки)
  • Онищенко Василь Денисович (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського