Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Пастирська І. 
Історичний досвід інтеграції змісту освіти / І. Пастирська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 217-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_24
Розглянуто тлумачення процесів інтеграції в основних традиціях мислення: релігійно-езотеричній, позитивістсько-редукціоністській, діалектичній, доповнювальній, аналітичній та синергетичній. Висвітлено погляди визначних педагогів на проблеми інтеграції та диференціації змісту освіти. Відзначено, що вітчизняна педагогіка раніше від зарубіжної підняла питання інтеграції змісту освіти та почала його розробляти на науковому рівні. Визначено причини виникнення недоліків навчально-пізнавального процесу: дидактичні особливості навчального процесу та недоліки власне наук, що лежать в основі навчальних дисциплін. На прикладі зв'язку навчальної дисципліни та науки, що лежить в її основі показано переваги запровадження інтеграції змісту освіти. Виявлено передумови інтеграції змісту освіти. Особливого значення надається цілісності знань як необхідному компоненту формування змісту освіти.Рассмотрены толкования процессов интеграции в основных традициях мышления: религиозно-эзотерической, позитивистской-редукционистской, диалектической, дополняющей, аналитической и синергетической. Освещены взгляды выдающихся педагогов на проблемы интеграции и дифференциации содержания образования. Отмечено, что отечественная педагогика раньше зарубежной подняла вопрос интеграции содержания образования и начала его разрабатывать на научном уровне. Определены причины возникновения недостатков учебно-познавательного процесса: дидактические особенности учебного процесса и недостатки собственно наук, лежащих в основе учебных дисциплин. На примере связи между учебной дисциплиной и наукой, лежащей в ее основе, показаны преимущества внедрения интеграции содержания образования. Выявлены предпосылки интеграции содержания образования. Особое значение придается целостности знаний как необходимому компоненту формирования содержания образования.Considered is the interpretation of the integration processes in the major traditions of thought: religious-esoteric, positivist-reductionist, dialectical, complementary, analytical and synergetic. Highlighted are the views of outstanding teachers on the problems of integration and differentiation of educational content. It is noted that the foreign national pedagogy earlier raised the issue of integration of educational content and start to develop it on a scientific level. Determine the cause of the disadvantages of teaching and learning process: didactic features of the educational process and lacks proper science underlying disciplines. On the example of the connection between academic discipline and science underlying showed are the benefits of implementing the integration of educational content. Detected are the reconditions of integration of educational content. Particular importance is paid to the integrity of knowledge as a necessary component of formation of educational content.
  Повний текст PDF - 241.132 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пастирська І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пастирська І. Історичний досвід інтеграції змісту освіти / І. Пастирська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 217-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пастирська Ірина Ярославівна (1973–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського