Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Луговська Е. 
Педагогічні умови формування фахової компетентності техніків-механіків агропромислового виробництва / Е. Луговська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 111-120. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_12
Обгрунтовано педагогічні умови, що сприяють формуванню фахової компетентності майбутніх техніків-механіків в агротехнічних коледжах. Здійснено аналіз педагогічної теорії та практики професійної підготовки майбутніх техніків-механіків, конкретизовано категорію "фахова компетентність техніків-механіків". Розкрито суть і зміст фахової компетентності техніків-механіків, виділено критерії та показники, визначено рівні їх прояву. Виокремлено й обгрунтовано педагогічні умови формування фахової компетентності техніків-механіків. Розроблено модель і методику формування фахової компетентності майбутніх техніків-механіків у процесі їх професійної підготовки. Експериментально перевірено педагогічні умови, що забезпечують результативність формування фахової компетентності майбутніх техніків-механіків в агротехнічних коледжах.Розкрито особливості дослідження педагогічних умов формування фахової компетентності техніків-механіків. Відображенно різноманітність тлумачення терміна "педагогічні умови" у фаховій літературі. Подано визначення поняття "педагогічні умови" та "педагогічні умови формування фахової компетентності". Виокремлено структурні компоненти фахової компетентності та типи мотивів, на яких грунтується спрямованість педагогічних умов. Відзначено роль педагогічної практики у формуванні професійного ставлення до майбутньої трудової діяльності. Запропоновано педагогічні умови формування когнітивного компонента фахової компетентності: забезпечення інноваційної спрямованості навчання та формування системи між предметних знань, умінь та навичок. Виокремлено методи формування та розвитку професійного мислення і професійної самосвідомості.Раскрыты особенности исследования педагогических условий формирования профессиональной компетентности техников-механиков. Отображено разнообразие толкования термина "педагогические условия" в профессиональной литературе. Дано определение понятия "педагогические условия" и "педагогические условия формирования профессиональной компетентности". Выделены структурные компоненты профессиональной компетентности и типы мотивов, на которых основывается направленность педагогических условий. Отмечена роль педагогической практики в формировании профессионального отношения к будущей трудовой деятельности. Предложены педагогические условия формирования когнитивного компонента профессиональной компетентности: обеспечение инновационной направленности обучения и формирования системы межпредметных знаний, умений и навыков. Выделены методы формирования и развития профессионального мышления и профессионального самосознания.Disclosed are the features of the study pedagogical conditions of formation of professional competence of technicians, engineers. Displayed is the variety of interpretations of the term "pedagogical conditions" in professional literature. Posted are the definitions of "pedagogical conditions 'and' pedagogical conditions of professional competence". Determined are the structural components of professional competence and types of motives underlying pedagogical orientation conditions. Noted is the role of teaching practice in the formation of the professional attitude towards future employment. Proposed are the pedagogical conditions of the cognitive component of professional competence: providing innovative orientation training and formation system between subject knowledge and skills. Distinguished are methods of formation and development of professional thinking and professional identity.
  Повний текст PDF - 290.105 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Луговська Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Луговська Е. Педагогічні умови формування фахової компетентності техніків-механіків агропромислового виробництва / Е. Луговська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 6. - С. 111-120. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_6_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Луговська Еліна Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського