Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Гордійчук Ю. 
Формування лексичної компетенції студентів-економістів як складової професійного мовлення / Ю. Гордійчук, Ю. Причина // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 75-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_9
Проаналізовано особливості формування лексичної компетенції у студентів-економістів під час вивчення іноземної мови. Наведено визначення терміна "професійна компетенція"; виокремлено основні складові формування іншомовної лексичної компетенції та охарактеризовано цілі та завдання етапів формування іншомовної лексичної компетенції: семантизація лексичних одиниць, автоматизація дій студента з лексикою на рівні речення і на рівні тексту. Зроблено висновки, що проблема формування мовної компетенції (професійного мовлення), зокрема лексичної як її складової, є актуальною для нашого суспільства. Дидактичною основою формування лексичної компетенції у майбутніх економістів виступає комплекс принципів: наочності, свідомості, активності та міжпредметної координації, а також принципи комунікативності, взаємопов'язаного навчання усіх видів іншомовної діяльності та професійної спрямованості навчання. Констатовано, що формування лексичної компетенції базується на обробці автентичних професійних текстів, які є джерелом термінологічної лексики.Проанализированы особенности формирования лексической компетенции у студентов-экономистов во время изучения иностранного языка. Приведено определение термина "профессиональная компетенция"; выделены основные составляющие формирования иноязычной лексической компетенции и охарактеризованы цели и задачи этапов формирования иноязычной лексической компетенции: семантизация лексических единиц, автоматизация действий студента с лексикой на уровне предложения и на уровне текста. Сделаны выводы, что проблема формирования языковой компетенции (профессионального говорения), в частности лексической как ее составляющей, является актуальной для нашего общества. Дидактической основой формирования лексической компетенции будущих экономистов выступает комплекс принципов: наглядности, сознательности, активности и межпредметной координации, а также принципы коммуникативности, взаимосвязанного обучения всем видам иноязычной деятельности и профессиональной направленности обучения. Констатировано, что формирование лексической компетенции базируется на обработке аутентичных профессиональных текстов, которые являются источником терминологической лексики.The article considers features of lexical competence of students-economists; defines the term «professional competence»; determines the components of foreign lexical competence. The paper highlights the effective forms of work with students while forming lexical competence. The author concludes mat the problem of linguistic competence (profess speaking) formation, namely lexical its component part, is quite relevant to our society. That is why special attention is played to the problem of lexical competence formation in the process of teaching foreign language students-economists. Set of principles serve as the didactic basis for the formation of lexical competence of future economists. They are as follows: principle of demonstrativeness, principle of consciousness, principle of activity and interdisciplinary coordination, as well as the principle of communicativeness, interconnected teaching of all kinds of foreign language activities, and professional orientation of students' teaching
  Повний текст PDF - 254.995 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гордійчук Ю.
  • Причина Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гордійчук Ю. Формування лексичної компетенції студентів-економістів як складової професійного мовлення / Ю. Гордійчук, Ю. Причина // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 75-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Причина Юлія Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського