Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Моторна Л. 
Зміст професійної компетентності викладача ВНЗ / Л. Моторна // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 50-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_6
Розкрито поняття "ключові компетенції викладача", висвітлено зміст професійної компетентності викладача вищої школи та охарактеризовано її основні структурні елементи (теоретичні знання, практичні вміння, особистісні якості педагога). Показано, що поняття "компетенція" визначає сферу професійної діяльності та характеризується ступенем підготовленості до неї фахівця; поняття "компетентність" трактується як сукупність професійних і особистісних якостей людини, що забезпечують ефективне виконання роботи. Визначено й охарактеризовано такі елементи професійної компетенції педагогів: спеціальна, методична, психолого-педагогічна, педагогічна, та диференційно-педагогічна компетентності, рефлексія педагогічної діяльності. Зроблено висновок, що професійна компетентність викладача є інтегрованим і комплексним явищем, яке поєднує в собі професійно важливі та особистісні якості особистості (знання, вміння та навички, показники загальної культури), прагнення до безперервної самоосвіти та самовдосконалення, творче та відповідальне ставлення до своєї справи.Раскрыто понятие "ключевые компетенции преподавателя", освещено содержание профессиональной компетентности преподавателя высшей школы и охарактеризованы ее основные структурные элементы (теоретические знания, практические умения, личностные качества педагога). Показано, что понятие "компетенция" определяет сферу профессиональной деятельности и характеризуется степенью подготовленности к ней специалиста; понятие "компетентность" трактуется как совокупность профессиональных и личностных качеств человека, обеспечивающих эффективное выполнение работы. Определены и охарактеризованы следующие элементы профессиональной компетенции педагогов: специальная, методическая, психолого-педагогическая, педагогическая и дифференциально-педагогическая компетентности, рефлексия педагогической деятельности. Сделан вывод, что профессиональная компетентность преподавателя является интегрированным и комплексным явлением, которое сочетает в себе профессионально важные и личностные качества личности (знания, умения и навыки, показатели общей культуры), стремление к непрерывному самообразованию и самосовершенствованию, творческое и ответственное отношение к своему делу.The article considers the notion of "key competences" and the contents of professional competence of a teacher. The author concludes that the concept of "competence" is interpreted in context of professional activity and serves as an important characteristic that is formed due to the professional activity acquisition, and is characterized by a degree of specialist's preparedness to it. From a pedagogical point of view, competence is considered to be a collection of professional and personal qualities that ensure effective implementation of competencies. According this definition, competencies serve as a something what people can (allegedly preplanned requirement), and competence is something what person owns directly (the quality with has already occurred). Professional competence of a teacher is an integrated and complex phenomenon that combines professionally important and personal qualities of an individual (knowledge, skills, and criteria of general culture), the desire for continuous self-education and self-improvement creative and responsible attitude to their work.
  Повний текст PDF - 267.477 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Моторна Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Моторна Л. Зміст професійної компетентності викладача ВНЗ / Л. Моторна // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 50-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Моторна Леся Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського