Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Похлєбаєва Д. 
Основні етапи становлення і розвитку освіти менеджерів у Великобританії / Д. Похлєбаєва // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 224-234. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_25
У ході дослідження проблеми зміни парадигми освіти менеджерів в XX - ХХІ ст. у Великобританії розглянуто основні етапи становлення та розвитку освіти менеджерів. Для вивчення концептуально-стратегічної моделі в системі бізнес-освіти використано метод історичного аналізу, в межах якого виявлено тенденцію переходу від традиційних програм навчання до моделей з використанням більш гнучких експериментальних методів освіти, орієнтованих на досвід студентів, його критичне осмислення та придбання нових практичних навичок під час навчання. У сфері бізнес-освіти застосовують тренінгові технології, як наприклад, метод "навчання дією", в якому знання набувають через конкретні дії й обмін досвідом, а не за традиційної передачі знань від викладача до студента. Описано особливості основних моделей підготовки менеджерів у Великобританії: академічно-ліберальної, емпірично-ліберальної, емпірично-професійної, емпірично-критичної. Встановлено, що в британській системі підготовки менеджерів акцент з навчання традиційним менеджерським функціям зміщується в бік інтегрованого підходу до менеджменту та розвитку особистої ефективності майбутніх менеджерів. Відзначено, що система підготовки менеджерів у Великобританії пройшла довгий шлях від невизнання менеджменту як академічної дисципліни до перших місць у престижних світових рейтингах бізнес-шкіл. Констатовано, що у XXІ ст. Великобританія є безумовним світовим лідером у підготовці менеджерів, зокрема, в розробці та використанні інноваційних методів їх навчання.В ходе исследования проблемы изменения парадигмы образования менеджеров в XX - ХХI в. в Великобритании рассмотрены основные этапы становления и развития образования менеджеров. Для изучения концептуально-стратегической модели в системе бизнес-образования использован метод исторического анализа, в рамках которого выявлена тенденция перехода от традиционных программ обучения к моделям с использованием более гибких экспериментальных методов образования, ориентированных на опыт студентов, его критическое осмысление и приобретение новых практических навыков во время обучения. В сфере бизнес-образования применяют тренинговые технологии, как например, метод "обучение действием", в котором знания приобретают через конкретные действия и обмен опытом, а не при традиционной передаче знаний от преподавателя к студенту. Описаны особенности основных моделей подготовки менеджеров в Великобритании: академически-либеральной, эмпирически-либеральной, эмпирически-профессиональной, эмпирически-критической. Установлено, что в британской системе подготовки менеджеров акцент с обучения традиционным менеджерским функциям смещается в сторону интегрированного подхода к менеджменту и развитию личной эффективности будущих менеджеров. Отмечено, что система подготовки менеджеров в Великобритании прошла долгий путь от непризнания менеджмента как академической дисциплины до первых мест в престижных мировых рейтингах бизнес-школ. Констатировано, что в XXІ в. Великобритания является безусловным мировым лидером в подготовке менеджеров, в частности, в разработке и использовании инновационных методов их обучения.This article considers the issues of the changing paradigm in managers’ education in the XX – XXI centuries in the United Kingdom, in particular it focuses on the development of new approaches to managers' education and development of its conceptual and strategic model in the scientific framework of the history of education. Analysis of the stages of formation and development of managers’ education in the UK shows that the system of business education tends to move away from traditional training programs to models with the use of new, more flexible experimental methods of education focused on the existing experience of the students, his critical reflection and the acquisition of new practical skills during the training process. In the sphere of business education the word “training” is increasingly beginning to be applied to the various training technologies as to the methods with the help of which knowledge can be acquired focusing on the results, and not on what was taught In the British system of managers' training accent concerning learning traditional managerial functions shifted towards an integrated approach to the management and development of personal effectiveness of future managers. System of managers’ training in the UK has overcome a long way from complete non-recognition of management as an academic discipline to the first places in the world's most prestigious business schools rankings. In the 20th century Britain is one of the world leaders in the field of managers' framing, especially in the development and use of innovative teaching methods.
  Повний текст PDF - 295.627 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Похлєбаєва Д.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Похлєбаєва Д. Основні етапи становлення і розвитку освіти менеджерів у Великобританії / Д. Похлєбаєва // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 224-234. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_25.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського