Наукова періодика України Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах


Сапрунова О. Г. 
Дидактичні умови розвитку інтелектуальної обдарованості в учнів початкової школи / О. Г. Сапрунова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2016. - Вип. 51. - С. 382-390. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2016_51_54
Обґрунтовано сукупність дидактичних умов, які сприяють позитивній динаміці розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи (актуалізація мотиваційно-ціннісної основи інтелектуальної діяльності учнів початкової школи; створення стимулювально-проблемного середовища на засадах інтеграції інноваційних технологій навчання в початковій школі та ІТ-технологій; індивідуалізація навчання інтелектуально обдарованих дітей з урахуванням особливостей змісту початкової освіти; цілеспрямоване формування рефлексійних умінь як засобу реалізації процесів само (самоактуалізація, самонавчання, самооцінка, самовдосконалення, самореалізація)). Розкрито суть понять "інтелект", "обдарованість", "інтелектуальна обдарованість"; виявлено особливості розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи; уточнено критерії та показники розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи. Об’єкт дослідження – розвиток інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи під час навчання. Предмет дослідження – дидактичні умови розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи та модель їх реалізації під час навчання. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити дієвість дидактичних умов розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи. Методи дослідження: теоретичні: аналіз, узагальнення, систематизація філософських, психолого-педагогічних праць вітчизняних і зарубіжних авторів із порушеної проблеми з метою визначення суті основних понять дослідження й обґрунтування дидактичних умов розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи; емпіричні: діагностичні (анкетування, опитування, бесіди, контрольні роботи, тестування), обсерваційні (пряме, побічне, включене спостереження, ретроспективний аналіз педагогічного досвіду), прогностичні (експертні оцінки, узагальнення незалежних характеристик), праксиметричні (аналіз продуктів навчальної діяльності учнів початкової школи, аналіз передового педагогічного досвіду); педагогічний експеримент для виявлення ефективності реалізації дидактичних умов розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи; статистичні: методи математичної статистики для обробки експериментальних даних, доведення вірогідності результатів експериментального дослідження. На основі якісного і кількісного аналізу діагностичної інформації (за підсумками педагогічного експерименту) підтверджено дієвість створення запропонованих дидактичних умов та результативність функціонування моделі їх реалізації.
  Повний текст PDF - 364.164 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сапрунова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сапрунова О. Г. Дидактичні умови розвитку інтелектуальної обдарованості в учнів початкової школи / О. Г. Сапрунова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2016. - Вип. 51. - С. 382-390. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2016_51_54.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сапрунова Олена Геннадіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського