Наукова періодика України Educational dimension


Желанова В. В. 
Провідні напрями та тенденції дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в Україні / В. В. Желанова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 197-207. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_28
Зауважено, що у сучасній освітній системі відбувається перехід до особистісно-смислової парадигми освіти й створюються реальні умови для реалізації смислотвірного контексту. З’ясовано провідні напрями та тенденції професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у педагогічних ВНЗ, що збігаються із запровадженням ключових ідей Болонської конвенції у систему вищої освіти в Україні. Наголошено на інтеграції наукових підходів, зокрема аксіологічного, компетентнісного, діяльнісного, технологічного та диференційованого, у процесі фахової підготовки майбутнього учителя початкових класів. Стверджено, що технологія контекстного навчання є найбільш продуктивною, оскільки відбувається трансформація навчальної діяльності в професійну, тобто знання з предмета навчальної діяльності перетворюються в засіб регуляції професійної діяльності. Отмечено, что в современной образовательной системе происходит переход к личностно-смысловой парадигме образования и создаются реальные условия для реализации смыслообразующего контекста. Определены ведущие направления и тенденции профессиональной подготовки будущих учителей начальных классов в педагогических ВУЗ, совпадающие с введением ключевых идей Болонской конвенции в систему высшего образования в Украине. Отмечена интеграция научных подходов, в частности аксиологического, компетентностного, деятельностного, технологического и дифференцированного подходов, в процессе профессиональной подготовки будущего учителя начальных классов. Подтверждено, что технология контекстного обучения является наиболее продуктивной, так как происходит трансформация учебной деятельности в профессиональную, то есть знания по предмету учебной деятельности превращаются в средство регуляции профессиональной деятельности. It is noted that in modern system of education occurs a transition to personal-semantic educational paradigm, and creation of real conditions for implementation of meanings-establishing context is underway. The paper clarifies leading trends and tendencies of professional training of future primary teachers in pedagogical universities, matching implementation of the Bologna Convention key ideas to the system of Ukrainian higher education. Emphasis is made on the integration of scientific approaches, including axiological, competence, activity-based, process-based and differential to the professional training of future primary teachers. It is stated that the technique of contextual learning is the most beneficial, since there occurs a transformation of learning activities into professional ones – that is, knowledge on academic subjects transforms into means of conditioning professional activities.
  Повний текст PDF - 316.311 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Желанова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Желанова В. В. Провідні напрями та тенденції дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в Україні / В. В. Желанова // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 197-207. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Желанова Вікторія В'ячеславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського