Наукова періодика України Освіта та розвиток обдарованої особистості


Podshyvailov F. 
Motivational Sphere of Modern Psychology Students: Theoretical-Empirical Analysis of the Research in Ukraine / F. Podshyvailov, L. Podshyvailova // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 2. - С. 47-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2019_2_9
Проаналізовано результати емпіричного дослідження особливостей мотиваційної сфери студентів-психологів. В основу дослідження покладено теоретично обгрунтовану модель мотиваційної сфери особистості, в якій виділено чотири складові: орієнтаційну, мобілізаційну, актуалізаційну та реалізаційну. Орієнтаційна складова представлена показником емоційної спрямованості; мобілізаційна - показниками адаптивності, особистісної тривожності, організованості, перфекціонізму; актуалізаційна - показниками навчальної мотивації та мотивації навчально-професійної діяльності; реалізаційна - показниками локалізації контролю, мотивації досягнення, ціннісних орієнтацій. Емоційна спрямованість студентів-психологів характеризується тим, що на перших місцях знаходяться "комунікативні", "альтруїстичні", "гедоністичні" емоції, на останніх - "пугнічні", "естетичні", "гностичні". У студентів-психологів виявлено середній рівень адаптивності; вище середнього рівень особистісної тривожності; низький рівень організованості; середній рівень як загального перфекціонізму, так і окремих його складових. У майбутніх психологів домінує внутрішня мотивація навчально-професійної діяльності, на другому місці знаходиться зовнішня позитивна мотивація, на останньому - зовнішня негативна; провідним мотивом навчання є отримання диплома, на другому місці знаходиться мотив оволодіння професією, на останньому - отримання знань. Більшість студентів-психологів мають інтернальний локус контролю; мотивація досягнення успіху та мотивація уникнення невдач знаходяться на середньому рівні, при цьому середнє значення мотивації досягнення успіху трохи вище (на 2,36 бала) за середнє значення мотивації уникнення невдач. За середньогруповим рангом цінностей, яким майбутні психологи надають перевагу, на перших місцях стоять такі термінальні цінності, як "любов", "здоров'я", "активне діяльне життя", на останніх - "пізнання", "творчість", "щастя інших". Інструментальними цінностями, якими студенти-психологи керуються у житті, є "життєрадісність", "вихованість", "незалежність", причому на останніх місцях знаходиться "терпимість", "ефективність у справах", "непримиримість до недоліків у себе та інших людях".
  Повний текст PDF - 1.341 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Podshyvailov F.
  • Podshyvailova L.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Podshyvailov F. Motivational Sphere of Modern Psychology Students: Theoretical-Empirical Analysis of the Research in Ukraine / F. Podshyvailov, L. Podshyvailova // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 2. - С. 47-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2019_2_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського