Наукова періодика України Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи


Лутаєва Т. В. 
Педагогічні ідеї та діяльність В. Я. Данилевського в контексті організації освіти дорослих / Т. В. Лутаєва // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2014. - Вип. 1. - С. 229-239. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2014_1_31
Проаналізовано педагогічні ідеї діяльності В. Данилевського в контексті організації освіти дорослих у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст. Доведено, що вчений у своїх філософсько-публіцистичних роботах розкривав небезпеку соціального невігластва і аморальності, розмірковував над засобами мотивації громадян до саморозвитку та самоосвіти, доводив важливість участі лікарів у просвітницькому русі. Основними напрямами просвітницько-педагогічної діяльності вченого в контексті освіти дорослих були: благодійність; відкриття народних бібліотек; участь в організації роботи Харківського Товариства грамотності; сприяння видавництву та розповсюдженню літератури для народу; відстоювання прав жінок на освіту; участь у реформуванні середньої та вищої освіти.Проанализированы педагогические идеи, исследована деятельность В. Данилевского в контексте организации образования взрослых во второй половине ХІХ - в начале ХХ ст. Доказано, что ученый в своих философско-публицистических работах раскрывал опасность социального невежества и аморальности, размышлял над средствами мотивации граждан к саморазвитию и самообразованию, доказывал важность участия врачей в просветительском движении. Основными направлениями просветительско-педагогической деятельности ученого в контексте образования взрослых были: благотворительность; открытие народных библиотек; участие в организации работы Харьковского Общества грамотности; содействие издательству и распространению литературы для народа; отстаивание прав женщин на образование; участие в реформировании среднего и высшего образования.In the article the V. Danilevsky’s (1852-1939) pedagogical ideas and activities in the context of adult education during the second half of 19th – early 20th century have been analyzed. The article is based on the analysis of legal documents (e.g. the V. Danilevsky’s philosophical works, Kharkiv Imperial University’s publications, Kharkiv Social Organization’s reports), general periodicals of the researched period. It was noted that among the V. Danilevsky’s characteristic features were encyclopaedic erudition, high morale, abilities to generate ideas and to organize educational activities.
  Повний текст PDF - 274.645 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лутаєва Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лутаєва Т. В. Педагогічні ідеї та діяльність В. Я. Данилевського в контексті організації освіти дорослих / Т. В. Лутаєва // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2014. - Вип. 1. - С. 229-239. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2014_1_31.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лутаєва Тетяна Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського