Наукова періодика України | Наукові записки [Української академії друкарства] | ||
Поліщук М. Б. Когнітивні моделі пізнавальних проблемних задач у формуванні навчального процесу / М. Б. Поліщук, Ю. М. Слюсарчук, О. З. Слюсарчук // Наукові записки [Української академії друкарства]. - 2018. - № 2. - С. 64–71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_2018_2_9 Розглянуто методи, форми і засоби нових технологій навчання в коледжах та вищих навчальних закладах комп'ютерного напряму. Головним завданням особистісно орієнтованої технології (ОТ) є розвиток пізнавальних здібностей кожної людини. Складовим особистісно ОТ навчання є особистісно орієнтовані ситуації. Якість підготовки спеціалістів залежить не тільки від глибини засвоєння теоретичних знань, практичних умінь і навичок, а й від розвитку творчих здібностей, здатності сприймати динамічну ситуацію, оцінювати її інформаційний зміст. Застосування особистісно ОТ спонукає студента бути активним співрозмовником, суб'єктом навчально-виховної діяльності та продуктивної праці, розвиває комунікаційні діалогові здібності, розширює кругозір. Найуспішніше застосовується проблемне навчання в тих випадках, коли педагог підготував учнів до діяльності з вирішення проблемних ситуацій (ПС). ПС - ситуація пізнавального утруднення, що залучає студентів в самостійне пізнання елементів нової теми. ПС - психологічний стан, що виникає в результаті уявної взаємодії суб'єкта (студента) з об'єктом (навчальним матеріалом) і що викликає пізнавальну потребу розкрити суть процесу або явища як образу ситуації при сенсорному сприйнятті, виділити цільову задачу, сформувати стратегію її розв'язання. Позитивні сторони - формується здатність студентів на основі розвитку когнітивної нейроструктури, розв'язувати складні ситуаційні задачі які описують кризові, конфліктні та нестандартні проблеми та явища у виробничих системах та організаційних структурах. Особливо ефективно застосовується проблемне навчання коли зміст доступний для самостійних пошуків студенти, тобто коли створювані на базі цього змісту ПС є в зоні найближчого розвитку пізнавальних можливостей учнів та його професійної орієнтації і когнітивних здібностей при освоєнні знань та виробничих навичок. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Поліщук М. Б. Когнітивні моделі пізнавальних проблемних задач у формуванні навчального процесу / М. Б. Поліщук, Ю. М. Слюсарчук, О. З. Слюсарчук // Наукові записки [Української академії друкарства]. - 2018. - № 2. - С. 64–71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_2018_2_9.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |