Наукова періодика України Naukovyi visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu


Kovalchuk S. V. 
Modeling the choice of strategies of marketing management of enterprise personnel / S. V. Kovalchuk, D. L. Kobets, Ye. M. Zaburmekha // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2019. - № 2. - С. 163-173. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2019_2_24
Purpose. Consideration of theoretical and scientific-methodical concepts and development of practical recommendations on formation of economic and mathematical model of mutual positioning of strategies of marketing and personnel management. Methodology. Methods of analysis, synthesis, generalization, comparison and mathematical modeling are used. Findings. The embodiment of the economic and mathematical model is the matrix of mutual positioning of strategies of marketing and personnel management. The matrix is an effective tool of acceptance of adequate managerial decisions for achievement of desired result (economical, marketing, managerial, social, and household). At the same time, mathematical problem solving enables one to simplify process itself of acceptance of managerial decisions at option of marketing strategy of personnel management which is adequate to framework conditions, state of external and internal environment of the enterprise. Originality. A complex approach to formation of marketing strategy of personnel management in view of the common and specific principles, aimed at realization of purposes and the tasks of personnel management is developed. For implementation of the offered approach, an economic and mathematical model of mutual positioning of strategies of marketing and personnel management is developed and approved by the example of enterprises of the mechanical engineering sector of Ukraine. Practical value. The results obtained during the practical approval confirmed adequacy of the economic and mathematical model and expediency of its application, which is reflected in the appropriate economic benefit. At the enterprises which applied the offered approach optimization of the process of monitoring in marketing and personnel policy is observed at the expense of elimination of duplicating information flows.
  Повний текст PDF - 1.065 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Kovalchuk S.
  • Kobets D.
  • Zaburmekha Y.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Kovalchuk S. V. Modeling the choice of strategies of marketing management of enterprise personnel / S. V. Kovalchuk, D. L. Kobets, Ye. M. Zaburmekha // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2019. - № 2. - С. 163-173. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2019_2_24.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського