Наукова періодика України Науковий вісник [Одеського національного економічного університету]


Наніш А. 
Особливості стратегічної діяльності підприємств сфери послуг / А. Наніш, М. Балджи // Науковий вісник [Одеського національного економічного університету]. - 2018. - № 6-7. - С. 128-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nv_2018_6-7_10
Розробка стратегії є базисним етапом для підприємств будь-якої сфери діяльності. Вона передбачає використання всього спектру дій та підходів, що здатні забезпечити ефективне управління підприємством. Всі підходи до розробки стратегії розвитку виходять з необхідності знаходження оптимального співвідношення між наявними на підприємстві ресурсами і можливостями щодо їх використання, з одного боку, та задоволенням запитів і вимог ринку - з іншого. За формою стратегію найчастіше розглядають як різновид управлінських документів, а за змістом - як важіль для досягнення завдань підприємства. Від інших планів і програм стратегію відрізняють комплексний характер, практична спрямованість, орієнтація на використання конкурентних переваг тощо. На основі обраною стратегії визначаються галузь функціонування, механізми використання ресурсів, цільові ринки, методи конкурентної боротьби, порядок одержання та розподілу прибутку. Стратегічна діяльність є достатньо стандартизованою, проте має певні особливості в залежності від галузі функціонування підприємства. Адже вона повинна забезпечувати ефективне використання наявних ресурсів, оптимізацію показників ефективності, зміцнення конкурентних позицій підприємства на внутрішньому та зовнішніх ринках, максимізацію рентабельності капіталовкладень та задоволення потреб клієнтів. З переходом України на ринкові засади господарювання сфера послуг почала розвиватися швидкими темпами, залучаючи все більше підприємців та створюючи нові робочі місця. Основною перевагою сфери послуг є те, що більшість її напрямів не потребують значних інвестицій та мають порівняно швидкий термін окупності. Специфіка стратегічної діяльності у сфері послуг грунтується насамперед, на таких особливостях послуг як, неможливість або складність збереження, вирішальна роль кадрового чиннику, невідчутність, невіддільність виробництва і споживання, відсутність гарантованих стандартів якості. Розглянуто теоретичні аспекти стратегічної діяльності на локальному рівні, визначено особливості стратегічного аналізу та планування у сфері послуг, сформульовано чинники та механізми стратегічного розвитку підприємств сфери послуг.
  Повний текст PDF - 397.472 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Наніш А.
  • Балджи М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Наніш А. Особливості стратегічної діяльності підприємств сфери послуг / А. Наніш, М. Балджи // Науковий вісник [Одеського національного економічного університету]. - 2018. - № 6-7. - С. 128-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nv_2018_6-7_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Балджи Марина Дмитрівна (географічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського