Наукова періодика України Юридичний вісник. Повітряне і космічне право


Головко С. Г. 
Дослідження особистісних стереотипів образу юриста у студентів-першокурсників: гендерний підхід / С. Г. Головко, Ю. О. Жук // Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. - 2019. - № 3. - С. 167-175. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnau_2019_3_26
Мета роботи - дослідження стереотипного образу юриста, який сформований у студентів першого курсу юридичного факультету, як передумови професійного становлення особистості та факторів впливу на цей процес. Анкетування (у якості інструменту використано спеціально розроблену анкету, що включала питання, відібрані авторами методики на основі аналізу досліджень в галузі юридичної психології, і які визначають ключові характеристики (особистісні якості) юриста); факторний та дисперсійний аналіз. Показано, що особистісні стереотипи, як форма індивідуальної свідомості випускника середньої школи, виконують соціально-регулюючу функцію, виступаючи важливою складовою системи факторів, що впливають на формування цілей відносно визначення напряму подальшої професійної освіти та мотивації для вступу до відповідного закладу вищої освіти. Для кожної матриці розраховувалися середні значення рангів, дисперсія та стандартні відхилення розподілу середніх значень. Підтверджено гіпотезу дослідження, яка полягає в тому, що система характеристик фахівця в галузі юстиції, яка сформована у студентів першого курсу юридичного факультету, залежить від статі студента. Обгрунтовано, що первинні образистереотипи юриста, сформовані у студентів-першокурсників, мають явно виражені гендерні ознаки, які необхідно враховувати у процесі подальшого цілеспрямованого формування образу юристапрофесіонала. З'ясовано, що під час оцінювання результатів навчання студентів доцільно уникати негативних гендерних стереотипів, оцінних суджень на підставі гендерної приналежності, акцентувати увагу на взаємодоповнюваності соціально та професійно значущих ролях жінок і чоловіків у життєвих і професійних ситуаціях, на рівності можливостей особистісного та професійного розвитку і кар'єрного зростання. Зроблено висновок, що реалізація освітнього процесу у сучасному вищому юридичному навчальному закладі має відбуватися з урахуванням гендерних особливостей студентської молоді, що забезпечить його інноваційний характер та особистісну зорієнтованість як умову підготовки висококваліфікованого фахівця та розвитку творчої і гармонійної особистості. Обговорено результати аналізу впливу визначених у дослідженні факторів на формування у студентів першого курсу стереотипів юриста є важливою умовою конкретизації педагогічних заходів щодо розвитку професійної спрямованості майбутніх юристів.Мета роботи - дослідження стереотипного образу юриста, який сформований у студентів першого курсу юридичного факультету, як передумови професійного становлення особистості та факторів впливу на цей процес. Анкетування (у якості інструменту використано спеціально розроблену анкету, що включала питання, відібрані авторами методики на основі аналізу досліджень в галузі юридичної психології, і які визначають ключові характеристики (особистісні якості) юриста); факторний та дисперсійний аналіз. Показано, що особистісні стереотипи, як форма індивідуальної свідомості випускника середньої школи, виконують соціально-регулюючу функцію, виступаючи важливою складовою системи факторів, що впливають на формування цілей відносно визначення напряму подальшої професійної освіти та мотивації для вступу до відповідного закладу вищої освіти. Для кожної матриці розраховувалися середні значення рангів, дисперсія та стандартні відхилення розподілу середніх значень. Підтверджено гіпотезу дослідження, яка полягає в тому, що система характеристик фахівця в галузі юстиції, яка сформована у студентів першого курсу юридичного факультету, залежить від статі студента. Обгрунтовано, що первинні образистереотипи юриста, сформовані у студентів-першокурсників, мають явно виражені гендерні ознаки, які необхідно враховувати у процесі подальшого цілеспрямованого формування образу юристапрофесіонала. З'ясовано, що під час оцінювання результатів навчання студентів доцільно уникати негативних гендерних стереотипів, оцінних суджень на підставі гендерної приналежності, акцентувати увагу на взаємодоповнюваності соціально та професійно значущих ролях жінок і чоловіків у життєвих і професійних ситуаціях, на рівності можливостей особистісного та професійного розвитку і кар'єрного зростання. Зроблено висновок, що реалізація освітнього процесу у сучасному вищому юридичному навчальному закладі має відбуватися з урахуванням гендерних особливостей студентської молоді, що забезпечить його інноваційний характер та особистісну зорієнтованість як умову підготовки висококваліфікованого фахівця та розвитку творчої і гармонійної особистості. Обговорено результати аналізу впливу визначених у дослідженні факторів на формування у студентів першого курсу стереотипів юриста є важливою умовою конкретизації педагогічних заходів щодо розвитку професійної спрямованості майбутніх юристів.
  Повний текст PDF - 441.992 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головко С.
  • Жук Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головко С. Г. Дослідження особистісних стереотипів образу юриста у студентів-першокурсників: гендерний підхід / С. Г. Головко, Ю. О. Жук // Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. - 2019. - № 3. - С. 167-175. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnau_2019_3_26.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського