Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Віднічук М. 
Науково-методичний супровід фахового зростання педагога на засадах компетентнісного підходу / М. Віднічук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 5-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_3
Обґрунтовано необхідність системного розвитку фахових компетентностей учителя з метою підвищення його кваліфікації, проаналізовано роль і місце методичних служб різного рівня в даному процесі. Досліджено професійну компетентність педагога у системі післядипломної педагогічної освіти, що формується через систему відповідних компетенцій: комунікативних, соціальних, когнітивно-технологічних, методичних, соціальних, управлінських та інших. Зазначено, що формування когнітивно-технологічної (спеціальної) компетентності передбачає глибокі знання, кваліфікацію і досвід практичної діяльності в галузі свого предмета. Наголошено на необхідності розроблення Державних (національних) стандартів підвищення кваліфікації педагогічних і керівних кадрів освіти, в основу яких мають бути покладені компетенції, що забезпечать єдиний підхід і якість професійної компетенції. Узагальнено, що післядипломна педагогічна освіта є важливою цінністю і стратегічним ресурсом держави, що забезпечує особистісний розвиток та підготовку фахівців до якісних змін у суспільному розвитку.Обоснована необходимость системного развития профессиональных компетенций учителя с целью повышения его квалификации, проанализированы роль и место методических служб разного уровня в данном процессе. Исследована профессиональная компетентность педагога в системе последипломного педагогического образования, которая формируется через систему соответствующих компетенций: коммуникативных, социальных, когнитивно-технологических, методических, социальных, управленческих и других. Указано, что формирование когнитивно-технологической (специальной) компетентности предполагает глубокие знания, квалификацию и опыт практической деятельности в области своего предмета. Отмечена необходимость разработки Государственных (национальных) стандартов повышения квалификации педагогических и руководящих кадров образования, в основу которых должны быть положены компетенции, обеспечивающие единый подход и качество профессиональной компетенции. Акцентировано внимание на том, что последипломное педагогическое образование является важной ценностью и стратегическим ресурсом государства, обеспечивает личностное развитие и подготовку специалистов к качественным изменениям в общественном развитии.The necessity of systematic development of professional competencies of teachers to improve their qualifications, analyzed the role and place of teaching services of different levels in the process. It’s investigated the professional competence of teachers in the system of postgraduate education, formed through the respective competencies: communication, social, cognitive, technological, methodological, social, administrative and other. It’s indicated that the formation of cognitive processing (special) competence involves in-depth knowledge, skills and practical experience in their subject.
  Повний текст PDF - 291.515 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Віднічук М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Віднічук М. Науково-методичний супровід фахового зростання педагога на засадах компетентнісного підходу / М. Віднічук // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 5-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського