Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Овадюк О. 
Розвиток латерального мислення в дітей молодшого шкільного віку / О. Овадюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 72-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_20
Висвітлено ключові положення концепції творчого мислення Едварда де Боно, які доцільно впроваджувати у навчально-виховний процес початкової школи. Латеральне мислення (ефективне, продуктивне, нестандартне, нелінійне мислення) представлено як специфічний процес обробки інформації, спрямований на зміну існуючої стереотипної моделі сприйняття навколишньої дійсності, створення нових альтернативних підходів до розв’язання певної проблеми. Наведено таблицю психологічних принципів латерального мислення, проаналізовано провідні аспекти розвитку латерального мислення в молодших школярів. представлено “Нову релігію позитивного мислення: 5+”, розроблену Едвардом де Боно, в якій автор визначив основні критерії життєвого успіху людини. Узагальнено, що методи розвитку латерального мислення варто використовувати не лише в початковій школі, вони можуть бути адаптовані до більшості уроків основної та старшої ланок освіти, оскільки сприяють формуванню творчої особистості.Освещены ключевые положения концепции творческого мышления Эдварда де Боно, которые целесообразно внедрять в учебно-воспитательный процесс начальной школы. Латеральное мышление (эффективное, производительное, нестандартное, нелинейное мышление) представлено как специфический процесс обработки информации, направленный на изменение существующей стереотипной модели восприятия окружающей действительности, создание новых альтернативных подходов к решению определенной проблемы. Приведена таблица психологических принципов латерального мышления, проанализированы ведущие аспекты развития латерального мышления у младших школьников. Представлена “Новая религия позитивного мышления 5+", разработанная Эдвардом де Боно, в которой автор определил основные критерии жизненного успеха человека. Подчеркнуто, что методы развития латерального мышления следует использовать не только в начальной школе, они могут быть адаптированы к большинству уроков основного и старшего звеньев образования, так как способствуют формированию личности.Highlight the key provisions of the concept of creative thinking Edward de Bono, who is expedient to introduce into the educational process of primary school. Lateral thinking (efficiency, productivity, non-standard, non-linear thinking) is presented as a specific information processing aimed at changing existing stereotypical patterns of perception of reality, the creation of new alternative approaches to solving a specific problem. Refer to the table psychological principles of lateral thinking, leading analyzed aspects of lateral thinking in primary school children. Presented “The new religion of positive thinking 5+” developed by Edward de Bono, in which the author defined the basic criteria of success in life of man.
  Повний текст PDF - 440.479 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Овадюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Овадюк О. Розвиток латерального мислення в дітей молодшого шкільного віку / О. Овадюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 72-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського